Expedia Group połączyła siły z rządem Tajlandii w ramach programu rozszerzenia rynku turystycznego kraju poprzez wysyłanie zagranicznych turystów poza główne atrakcje turystyczne kraju.
Ponieważ mniej hoteli poza głównymi miastami Tajlandii, Bangkokiem i Phuket, jest wymienionych w Internecie, zagraniczni turyści rzadko zapuszczają się poza główne atrakcje turystyczne Tajlandii do mniej znanych, ale równie ekscytujących atrakcji. Expedia chce to zmienić. We współpracy z tajlandzką agencją turystyczną Expedia zgodziła się pomóc hotelom w 55 mniejszych tajlandzkich miastach umieścić na swojej platformie i zwiększyć ich globalną ekspozycję, Nikkei Asian Review raporty.
Dodatkowo rząd Tajlandii jest w pełni zaangażowany, ponieważ chce promować legalne hotele, które są zgodne z ustawą hotelową z 2004 roku. W ostatnich miesiącach rząd Tajlandii egzekwował ustawę hotelową i egzekwował zasady i przepisy przeciwko tysiącom pensjonatów, willi, hoteli butikowych i mieszkań, które oferują wynajem na dzień i tydzień bez legalnej licencji hotelowej. Egzekwowanie prawa utrudnia jednak turystom znalezienie legalnego zakwaterowania w niektórych mniejszych miastach i prowincjach. Urzędnicy państwowi twierdzą, że około 70% obecnych pokoi dostępnych w kraju jest sprzecznych z tajskim prawem.
Expedia i rząd Tajlandii mają nadzieję, że zapewnienie legalnego i widocznego widoku hoteli dostępnych w Tajlandii pomoże podnieść profil turystyki, a także kontynuować rozprawę z nielegalnymi hotelami i Airbnb, które jest zakazane w Tajlandii.