Najgorsze zgony na drogach w Tajlandii w Azji Południowo-Wschodniej, ujawnia Światowa Organizacja Zdrowia

Raport wykazał, że śmiertelność na 100,000 32.7 mieszkańców Tajlandii wynosiła 26.7, znacznie wyprzedzając Wietnam, który zajął drugie miejsce z 2.8. Singapur był najbezpieczniejszy z wynikiem XNUMX.

Liczba ta dla Tajlandii nieznacznie wzrosła z 32.6 w ostatnim badaniu WHO trzy lata temu, kiedy kraj ten miał drugi najwyższy wskaźnik śmiertelności na drogach na świecie, za Libią.

W najnowszym badaniu śmiertelność na drogach w Libii spadła do 26.1 na 100,000 35.9. Tylko kilka krajów na świecie wypadło gorzej niż Tajlandia w nowym badaniu, w tym Liberia z 33.7 i Demokratyczna Republika Konga z XNUMX

Tylko Brunei nie znalazło się wśród państw Azji Południowo-Wschodniej ankietowanych w Globalnym Raporcie Stanu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego WHO, opartym na kompleksowej analizie danych z 2016 roku.
Wysoki wskaźnik śmiertelności w tym kraju sprawił, że średni wskaźnik śmiertelności w ruchu drogowym na 100,000 20.7 osób w Azji Południowo-Wschodniej wyniósł 19.8, nieco więcej niż w poprzednim badaniu wynoszącym 2013 w XNUMX r.

Według tegorocznego raportu, tylko Afryka odnotowała więcej śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na 100,000 26.6 (9.3). Najbezpieczniejszym miejscem była Europa, z 100,000 zgonami na każde XNUMX XNUMX osób.

W ankiecie zebrano informacje ze 175 krajów.

Według danych Departamentu Kontroli Chorób, motocykliści i ich pasażerowie odpowiadali za 74% wszystkich śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Tajlandii, w porównaniu z zaledwie 6% w przypadku pasażerów samochodów osobowych i lekkich pojazdów. Według WHO, po 8% zgonów odpowiadali piesi i rowerzyści.

W raporcie stwierdzono, że wysokie opłaty są konsekwencją słabych organów ścigania w Tajlandii przeciwko prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu, noszeniem kasków motocyklistów i motocyklistów oraz zapinaniu pasów bezpieczeństwa.
Tylko 51% kierowców motocykli i 20% pasażerów nosiło kaski ochronne w kraju, podczas gdy 58% kierowców samochodów i 40% pasażerów na przednich siedzeniach zapinało pasy.

Według WHO na całym świecie wypadki drogowe są obecnie główną przyczyną śmierci dzieci i młodych dorosłych w wieku od 5 do 29 lat.

 

ŹRÓDŁOŚwiatowa Organizacja Zdrowia
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem mediów TPN od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał również w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Jego doświadczenie obejmuje sprzedaż detaliczną, HR i zarządzanie operacjami, a od wielu lat pisze o nowościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad ośmiu lat jako pełnoetatowy rezydent, jest dobrze znany lokalnie i odwiedza ten kraj jako regularny gość od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt z nami poniżej. Historie prosimy o e-mail Pattayanewseditor@gmail.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/