BANGKOK — japońska sieć dyskontów Don Quijote rozpoczyna w piątek falę ekspansji w Azji wraz z uruchomieniem kompleksu handlowego w Bangkoku, którego celem jest zwiększenie liczby sklepów zagranicznych do 200 z obecnych 41.
Plany zakładają otwarcie sklepów także w Hongkongu, Tajwanie, Filipinach i Malezji, powiedział w środę Koji Ohara, prezes i dyrektor generalny operatora sieci Pan Pacific International Holdings.
Donki Mall Thonglor, zlokalizowany w ekskluzywnej dzielnicy mieszkalnej Bangkoku, będzie początkowo pomieścił 34 najemców, których głównym filarem będzie marka dyskontów Don Don Donki należąca do Pan Pacific. Ohara przewiduje, że roczna sprzedaż pierwszego sklepu Don Don Donki w Tajlandii wyniesie 2 miliardy jenów (18 milionów dolarów).
„Tajlandia jest krajem Azji Południowo-Wschodniej, który ma największe szanse na sprzedaż” – powiedział w środę Takao Yasuda, prezes założyciel i najwyższy doradca Pan Pacific. „Będziemy nadal rozważać otwarcie wielu sklepów w tym miejscu”.
Centrum handlowe o powierzchni około 28,000 XNUMX metrów kwadratowych będzie obsługiwane przez spółkę joint venture utworzoną przez Pan Pacific, tajską grupę TOA, producenta farb i lokalną spółkę zależną japońskiego dewelopera parkingów.
Tajlandia stanowi trzecią zagraniczną ekspansję Pan Pacific po USA i Singapurze. W 1 r. Japonia gościła ponad milion tajskich turystów, a wiele z tych osób kupiło pamiątki, takie jak słodycze i kosmetyki do makijażu, w sklepach Don Quijote, które są otwarte do późna.