W środę indonezyjska aplikacja Go-Jek oferująca przejazdy oficjalnie rozpoczęła działalność w Tajlandii w ramach ekspansji na Azję Południowo-Wschodnią.
Pod marką GET Go-Jek współpracuje z zespołem z Tajlandii kierowanym przez dyrektora generalnego Pinyę Nittayakasetwat. Ten ruch jest podobny do ekspansji Go-Jek w Wietnamie w zeszłym roku z Go-Viet, jego pierwszą obecnością poza Indonezją.
„Byliśmy pod wrażeniem tego, jak Go-Jek wpłynął na życie Indonezyjczyków, więc chcemy wywrzeć taki sam wpływ na Tajlandię”, powiedział Pinya prasie podczas inauguracji GET w Bangkoku.
Powiedział, że Go-Jek wspierał finansowanie i technologię GET, podczas gdy jego firma dostarczała lokalną wiedzę niezbędną do rozwoju. Odmówił jednak szczegółowego wyjaśnienia, ile Go-Jek zainwestował w GET.
Założyciel i dyrektor generalny Go-Jek Nadiem Makarim powiedział, że ekspansja do Tajlandii była wielką szansą dla służby indonezyjskiej, ponieważ oba kraje mają podobne cechy.
„Tajowie używają motocykli do poruszania się, tak jak my w Indonezji” – powiedział. „Dzielimy również podobną pasję do jedzenia, więc uważamy, że [rozszerzenie się na] Tajlandię jest dla nas świetną okazją”.
Obecnie tajska aplikacja typu ride-hailing oferuje swoim klientom trzy usługi: taksówki motocyklowe, dostawę jedzenia i natychmiastowe usługi kurierskie. Zrealizowała również 2 miliony transakcji i ma 10,000 41 licencjonowanych kierowców w XNUMX dzielnicach Bangkoku.
Pinya dodała, że aplikacja udostępni system płatności o nazwie GET pay, który umożliwi dokonywanie transakcji bezgotówkowych „bardzo szybko”.