Krajowy –
Projekt „Thai Bridge”, z dużą inwestycją w wysokości 900 miliardów bahtów, został wprowadzony przez tajlandzki rządowy komitet ds. sterowania gospodarczego i ma na celu zbudowanie nowej trasy ze wschodu na południe Tajlandii w celu zwiększenia w kraju wpływu projekty Wschodniego Korytarza Gospodarczego (EWG).
Wschodni Korytarz Gospodarczy to trwająca seria mega-projektów mających na celu poprawę infrastruktury i transportu we wschodniej części Tajlandii, zwłaszcza w Rayong i Chonburi z Pattaya jako miastem fabularnym. Plan obejmuje również projekty, takie jak szybka kolej, modernizacja lotniska U-Tapao (niektóre już ukończone), koleje jednoszynowe w Pattaya, terminal statków wycieczkowych, nowa droga ekspresowa Mabprachan i inne powiązane projekty.
Pailin Chuchottaworn, przewodniczący rządowej komisji ds. Mobilizacji Środków Zarządzania Gospodarczego, powiedział dziennikarzom, że projekt „Thai Bridge” ma na celu połączenie transportu krajowego ze wschodniej Tajlandii z innymi regionami w dolnej zachodniej i górnej południowej Tajlandii, a także potencjalnie uruchomienie nowych szlaków transportowych między Azją Wschodnią a krajami ASEAN w regionie, takimi jak Malezja. Konkretna lokalizacja mostu prawdopodobnie znajdowałaby się w obszarze Pattaya / Chonburi i łączyłaby się z obszarem Hua Hin.
Przewodniczący powiedział: „Poziomy dobrobytu, w tym dochody z turystyki między obszarem EWG a innymi obszarami Zatoki Tajlandzkiej, są dramatycznie różne. Statystyki liczby turystów również nie są zbyt konkurencyjne, na przykład porównujesz Pattaya z Hua Hin, Pattaya zawsze miała 10 razy więcej turystów niż Hua Hin.”
„Prawdę mówiąc, turyści chcą podróżować do obu miast, ale najpierw wybierają Pattaya, częściowo dlatego, że Chonburi ma więcej atrakcji i wygodniejsze opcje transportu. Wiele projektów jest również budowanych w Chonburi i krajach EWG w najbliższej przyszłości, takich jak kolej jednoszynowa z trzema lotniskami i kolej miejska, która potencjalnie przyciągnie więcej podróżnych do tego obszaru, podczas gdy żaden z projektów w innych miastach turystycznych w Zatoce Perskiej o Tajlandii”.
„Most tajlandzki” ma zatem pomóc w rozszerzeniu dobrobytu EWG na wyższe prowincje południowe, zwłaszcza w Cha-Am, Phetchaburi oraz w Hua Hin, Prachuap Khiri Khan. Most ma mieć długość od około 80 do 100 kilometrów, co znacznie skróci odległości przejazdu z prawie 400 kilometrów na innych normalnych trasach przejazdowych.
Projekt mostu ma również łączyć się z wieloma prowincjami na południu i zachodzie Tajlandii, podobnie jak model trasy budowlanej, który z powodzeniem odniósł korzyści w Japonii.
Duży projekt inwestycyjny został już zatwierdzony przez Centrum Administracji Sytuacji Gospodarczej (CESA) iw przyszłym roku zostanie poddany wstępnemu studium wykonalności przez Komitet Polityki Wschodniego Korytarza Gospodarczego (EWG).
Zasadniczo szacuje się, że inwestycje te wynoszą około 900 miliardów bahtów, których realizacja finansowa szacuje się na 10 lat, według Pailina.
„Musimy przyznać, że 900 miliardów bahtów to ogromna kwota, ale jest to rozsądne, biorąc pod uwagę jej ostateczne wyniki. Jest też tańszy niż niektóre inne mega projekty, które są obecnie przyspieszane. Planowaliśmy również zatrudnić miejscowych Tajów i kupić lokalne materiały do budowy, aby obniżyć koszty” – powiedział Pailin prasie.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Śledź nas na Facebook, Twitter, wiadomości Google, Instagram, Tiktok, youtube, Pinterest, rozmowa, Flipboard or Tumblr
Dołącz do dyskusji w naszej grupie na Facebooku https://www.facebook.com/groups/438849630140035/ lub w komentarzach poniżej.