Reader Talkback Thailand Wyniki: Co trzeba zrobić, aby ostatecznie zakończyć rzeź na tajlandzkich drogach?

Kobieta ranna w wypadku w szkole w Sri Racha w Tajlandii

Poniżej znajduje się nasza ekskluzywna cotygodniowa funkcja, w której zadajemy naszym czytelnikom aktualne pytanie, a następnie dajemy Ci tydzień na udzielenie odpowiedzi na naszych różnych kanałach, gromadząc różnorodny zakres odpowiedzi i opinii do zaprezentowania Wam, naszym cenionym czytelnikom. Oto wyniki naszego ostatniego pytania…

W zeszłym tygodniu, poprosiliśmy Cię o:

Co trzeba zrobić, by wreszcie zakończyć rzeź na tajskich drogach?

Trochę kontekstu wokół tego pytania:

Prawdopodobnie potrzebny jest niewielki kontekst, ale dzień po tym, jak trzy osoby, w tym dwie cudzoziemki, zginęły w oddzielnych wypadkach motocyklowych w samej Pattaya, chcemy usłyszeć od naszych czytelników. Co może w końcu zatrzymać… lub poważnie powstrzymać… rzeź na tajskich drogach, prowadzącą do tysięcy ofiar śmiertelnych i rannych? Ten również po wczorajszym wypadku minivana w Khon Kaen, w którym zginęło osiem sprzedawców na targu, wszystkie kobiety, idące do świątyni.

Oto, co mieliście do powiedzenia nasi czytelnicy, gdy nasi redaktorzy wybrali niektóre z najbardziej zróżnicowanych odpowiedzi, aby podkreślić różne punkty widzenia. Oczywiście, we nie możemy tutaj opublikować opinii wszystkich, więc wybraliśmy wiele najróżniejszych opinii. Jak zawsze, poniższe opinie i stwierdzenia są własnymi opiniami czytelnika i mogą nie odzwierciedlać opinii mediów TPN. Wprowadzono drobne zmiany tylko w pisowni i gramatyce:

-=-=-=-=-=-=-=-

Richard A-W czasie mojej ponad 45-letniej jazdy w Tajlandii widziałem wszelkiego rodzaju katastrofy i wątpię, czy kiedykolwiek się poprawi. Po prostu nie ma odpowiedniego szkolenia ani egzekwowania zasad i praw.

–=-=–=-=-=-=-=-=

Johan H – Prowadzący pod wpływem alkoholu, czy dostają coś w zamian od towarzystw ubezpieczeniowych? Spraw, by kierowcy (jeśli przeżyli), płacili przez nos. Muszą być znacznie ostrzejsze konsekwencje, RTP i wymiar sprawiedliwości nie są pomocne.

-=-=-=-=-=-=

Titus R- Cóż, nie jest to łatwe w krótkim czasie. Ale jeśli policja stanie się naprawdę aktywna przeciwko wszelkim przesadnym kierowcom motocykli i samochodów, przeciwko wszystkim tym, którzy zamieniają swoje motocykle i skutery w maszyny piekielne, przeciwko grzesznikom na czerwonym świetle, przeciwko jednokierunkowym kierowcom i naruszaniu linii bezpieczeństwa, a także przeciwko tym, którzy wierzą jeśli jeżdżą po chodnikach, bez tablic rejestracyjnych i jeżdżą bez świateł, to błahe wykroczenie. Problemy są tak różnorodne, że prawdopodobnie nie zostaną rozwiązane za 20 lat, ale rząd powinien zwiększyć siły policyjne, dobrze im płacić i dać im surowe wytyczne, aby w końcu położyć kres tej nieprzyjemnej i niestety codziennej masakrze na ulicach. Sprawcy musieliby być rejestrowani w bazie danych. Po wielokrotnych wykroczeniach skonfiskuj pojazd i zamów test umiejętności psychologicznych!

-=-=-=-=-=-=-

Graham-W odpowiedzi na twoją prośbę czytelników, którzy mieszkają tu, w Pattaya od 12 lat, mogę tylko powiedzieć, że nic się nie zmieniło w kwestii zgonów na drodze.

Wyszczególnione są główne przyczyny / niezbędne środki zapobiegawcze:-
aa) Fotoradary połączone z bazą danych rejestracji pojazdów, która zawiera szczegółowe informacje o pojeździe, właścicielu, ubezpieczeniu, podatkach i datach testów. Za przekroczenie prędkości (przyczyna większości wypadków) można łatwo zidentyfikować i przetworzyć mandaty za przekroczenie prędkości ORAZ punkty na prawach jazdy!
bb) Lepsze znaki ostrzegawcze wskazujące „Ograniczenia prędkości w mieście”, tj. „Wjeżdżasz do ograniczenia prędkości w mieście”. Ci, którzy ignorują, zasługują na kary
cc) Lepsze nadzorowanie ruchu
dd) Ubezpieczenie !!! Chociaż egzamin na prawo jazdy został przerobiony i jest znacznie lepszy niż poprzednio, nic się nie zmieniło w zakresie ubezpieczenia pojazdu.
Powszechnie wiadomo, że uzyskanie całkiem bezwartościowego i prawie nic nie wartego ubezpieczenia jest rozdawane w centrach testowych DLT jak cukierki bez odpowiedniej kontroli właściciela/kierowcy lub pojazdu.
O ile aspekt ubezpieczenia nie zostanie przekazany sektorowi prywatnemu, nic się nie zmieni, a osoby niedoświadczone lub nieodpowiednie nadal będą mogły wykupić minimalne ubezpieczenie ze swoimi „zmodyfikowanymi” pickupami Isuzu (obniżone zawieszenie, szerokie koła wystające poza karoserię, jechać szybciej głośne wydechy itp.)
Modyfikacje pojazdu nie są dozwolone w Europie, chyba że pojazd zostanie skontrolowany przez firmę ubezpieczeniową, zatwierdzoną przez rządowy urząd transportowy ORAZ spowoduje znaczny wzrost składki.
Ubezpieczenie w sektorze prywatnym będzie oczywiście oznaczać znaczny wzrost zgodny z ryzykiem, ale prywatne firmy przeprowadzają inspekcje pojazdów i przeprowadzają weryfikację właściciela/kierowcy przed wystawieniem ubezpieczenia.
Jeśli możesz sobie pozwolić na pieniądze na zakup pojazdu, musisz być w stanie nim jeździć i opłacić koszty utrzymania i związane z tym wydatki.
Chciałbym powtórzyć, że „ubezpieczenie” jest kluczem do ograniczenia liczby ofiar śmiertelnych na drogach i wypadków oraz poprawy bezpieczeństwa na drogach.
 Z poważaniem
Graham
-=-=–=-=-=
David NI mieszkał i jeździł w wielu różnych krajach i wydaje mi się, że Tajlandia ma jednych z najgorszych kierowców na świecie. Istnieje potrzeba, aby kierowcy byli bardziej wykształceni, a także muszą przestrzegać wszystkich zasad ruchu drogowego.
Nie mogę przejechać 1 km od mojego domu, nie będąc świadkiem wielu wykroczeń drogowych
Jako przykład
1. Nie noszenie kasku
2. Brak tablicy rejestracyjnej i najprawdopodobniej brak ubezpieczenia
3. Jazda motocyklem bez świateł w nocy
4. Jazda ulicą w przeciwnym kierunku
5. Lekkomyślna eksploatacja pojazdu
6. Nie zwracanie uwagi na znaki budowlane, zwłaszcza na spowolnienie
7. Zezwalanie nieletnim kierowcom na prowadzenie pojazdu
8 Nie eksploatacja pojazdu w zależności od warunków drogowych. Typową wymówką jest The
wypadek nie był moją winą, bo padało i droga była mokra.
Lista może być długa. Nie tylko lepiej wykształceni kierowcy, ale także większa obecność policji, więc gdy ludzie łamią przepisy, muszą otrzymać mandaty. Nie tylko policja bierze na cel obcokrajowców, bo mają pieniądze.
Policja powinna zostać zawieszona, jeśli weźmie pieniądze od osoby, która złamała prawo.
Jeśli zmiana nie przyjdzie z góry, nic się nie zmieni.
Może jeśli policja zacznie zajmować pojazdy za brak zapłaty za bilety, ludzie zmienią swoje nawyki jazdy.
Wielu tajlandzkich kierowców czuje, że może robić, co chce i to nastawienie musi się zmienić
-=-=-=-=-=-=-=-

Patryk M-

Moja propozycja nie ma na celu zakończenia rzezi na tajskich drogach. ale żeby go zmniejszyć. W różnych przypadkach odnotowano, że Tajlandia ma najwyższy wskaźnik śmiertelnych wypadków motocyklowych na świecie. Urazy głowy są główną przyczyną śmierci kierowców i pasażerów uczestniczących w wypadkach motocyklowych. Kaski motocyklowe mogą zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych o prawie 40%. Mniej niż 50% kierowców motocykli w Tajlandii nosi kaski, podczas gdy tylko około 20% pasażerów. Około 8% dzieci nosi kaski.
W Wietnamie, gdzie motocykle są jeszcze bardziej rozpowszechnione niż w Tajlandii, jedno z badań z 2020 r. w Ho Chi Minh City wykazało, że ponad 90% kierowców nosi kaski w tym mieście.
Powstaje zatem pytanie, jak sprawić, by więcej kierowców motocykli i ich pasażerów nosiło kaski. Jednym z rozwiązań, które sprawdziło się w przypadku niepowiązanego problemu w Ameryce Łacińskiej, jest opracowanie normy społecznej, podobnej do normy w Wietnamie, w której noszenie kasków jest powszechną procedurą.
Można to osiągnąć na kilka sposobów. W Ameryce Łacińskiej atakowany problem polegał na tym, że rodziny rodziły zbyt wiele dzieci, co prowadziło do wzrostu ubóstwa. Rząd chciał, aby rodziny stosowały antykoncepcję, ale silne zakazy katolickie to utrudniły. W LA, podobnie jak w Tajlandii, popularne są opery mydlane i telenowele. To, co zrobili producenci telenoweli, to pozostawienie sugestii, że postacie w serialach będą stosować kontrolę urodzeń przed nawiązaniem stosunków seksualnych. Podobny model użycia kasku w Tajlandii podczas prezentacji oper mydlanych sugerowałby, że było to normalne zachowanie.
Dodatkowo rząd mógłby opracować kampanię reklamową sugerującą, że normą społeczną w Tajlandii jest noszenie kasków. Dlatego jeźdźcy, którzy zdecydowaliby się nie nosić kasków, byliby postrzegani jako zachowujący się antyspołecznie.
Czy modelowanie norm może działać w Tajlandii? Pomyśl, ilu Tajów nosiło maski i nadal nosi maski (nawet bez ograniczeń rządowych). Noszenie masek stało się w Tajlandii normą społeczną.
-=-=-=-=-=-=-
Kampanie Max I-Awareness, po których następuje egzekwowanie. Pamiętam opór sprzed lat w Stanach, kiedy obowiązywała ustawa o zapinaniu pasów bezpieczeństwa. Niektóre z bardziej wiejskich stanów zdecydowały się go nie egzekwować. Dopiero groźba niedystrybucji federalnych funduszy autostradowych nie weszła w życie, co spowodowało niechęć do przestrzegania przepisów w całym kraju. Mówię, że to długi proces. Po wprowadzeniu kar, czy to zapinania pasów bezpieczeństwa, kasków, czy jazdy pod wpływem alkoholu, konieczne jest szybkie egzekwowanie. Powiedziałbym, że to projekt na 20 lat.
-=-=-=-=-=–

Steve K-

Jak może istnieć zakończenie lub rozwiązanie problemu, o którym tylko się mówi?
Nic się nigdy nie zmieni, dopóki nie uzyskasz odpowiednich uprawnień.
-=-=-=-=-=-
Tara R-nie zdarzy się, ale Tajowie są szczęśliwi, że mogą nosić tę samą bezużyteczną maskę z tkaniny, której nie prali od tygodni, jeżdżąc samotnie, po pijanemu, w złą stronę, za szybko i bez kasku bez świateł.

-=-=-=-=-=-

Frankie D-

Kierowcy muszą przestać być samolubni i muszą zacząć zdawać sobie sprawę, że nie są jedynymi na drogach.
Etykieta drogowa!
-=-=–=-=-=-
Jimmy S-Zmiana prędkości na autostradzie ze 120 na 100 prawdopodobnie spowoduje więcej wypadków. Będzie dużo zdenerwowanych ludzi, jadę w czwartek i zwykle robię większość podróży w wieku 120 lat, to znacznie utrudni dotarcie tam
-=-=-=-=-=-
Robert U- Potrzeba było lat aktywnego egzekwowania prawa i edukacji, aby cokolwiek zaczęło się zmieniać.
-==-=-==-=
Robert B-Naucz ludzi, jak prawidłowo jeździć, upewnij się, że wszyscy mają lekcje i zdobądź prawo jazdy
-=-=-=-=-=-=
Kask Andre L-Compulsory dla każdego, w razie potrzeby finansowany przez rząd i odpowiednia licencja edukacyjna
-=-=-=-=–=-
David A-Nie ma szybkiego rozwiązania. Trzeba edukować dzieci i łączyć je z konsekwentnym egzekwowaniem i bezpieczniejszymi drogami. Powiedziawszy, że mogliby co najmniej o połowę bardzo szybko, gdyby było prawdziwe pragnienie.
-=-==-=-==-=

Nie miałeś okazji się wtrącić? Poinformuj nas o tym na naszych kanałach w mediach społecznościowych, w komentarzach poniżej lub jeśli wolisz, aby Twój komentarz był prywatny, napisz do nas Pattayanewseditor@gmail.com. Miłego tygodnia i do zobaczenia wkrótce!

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/