Komunikat prasowy: USAID, DNP i WildAid rozpoczynają kampanię medialną, aby zakończyć popyt na produkty z kości słoniowej

Poniżej znajduje się informacja prasowa Ambasady i Konsulatu USA w Tajlandii. Zawarte w nich stwierdzenia są ich własnymi.

Bangkok, 19 września 2022 – Amerykańska Agencja Rozwoju Międzynarodowego (USAID), tajlandzki Departament Parków Narodowych, Dzikiej Przyrody i Ochrony Roślin (DNP) i WildAid rozpoczęły kampanię „Tylko słonie noszą kość słoniową najlepiej” w celu ograniczenia używania i zakupu biżuterii i akcesoriów wykonanych ze słonia kość słoniowa wśród kobiet. W kampanii występują Cindy Sirinya Bishop, tajska aktorka i supermodelka, oraz mistrz Tossaporn Sritula (Master Chang), znana tajska ekspertka astrologii i feng shui, jako mistrzowie redukcji popytu na dziką przyrodę.

Ta kampania opiera się na kampanii USAID Wildlife Asia 2020 „Piękne bez kości słoniowej”, która z powodzeniem dotarła do osób, które chcą kupić lub używać biżuterii z kości słoniowej ze względu na jej postrzeganą urodę. Wyniki badania wykazały, że kampania „Piękna bez kości słoniowej” zmniejszyła popyt i społeczną akceptację konsumpcji kości słoniowej wśród potencjalnych konsumentów z Tajlandii o połowę.

„Uznaliśmy za bardzo zachęcające, że kampania „Piękne bez kości słoniowej” okazała się niezwykle skuteczna w zmianie nastawienia grup docelowych w krótkim czasie. Mamy nadzieję, że „Tylko Słonie Noszą Ivory Best” utrzymają ten trend. Rząd USA pozostaje zaangażowany w nasze owocne partnerstwo z tajlandzkim Departamentem Parków Narodowych, Dzikiej Przyrody i Ochrony Roślin – aby zakończyć nielegalny handel dziką fauną i florą oraz chronić nasze środowisko i zdrowie ludzkie poprzez zmniejszenie popytu na nielegalne produkty z dzikiej fauny i flory” – powiedział dr Suphasuk Pradubsuk , Specjalista ds. Rozwoju Programu, Regionalne Biuro ds. Środowiska, Misja Rozwoju Regionalnego USAID dla Azji.

Oprócz zaadresowania postrzeganego piękna kości słoniowej wśród docelowej grupy demograficznej, kampania ma również na celu przeciwdziałanie innemu kluczowemu czynnikowi napędzającemu konsumpcję produktów z kości słoniowej w Tajlandii – przekonaniu, że produkty te przynoszą szczęście prowadzące do dobrego życia i szczęścia.

„Od 2018 roku Departament Parków Narodowych, Dzikiej Przyrody i Ochrony Roślin (DNP) ściśle współpracuje z USAID i WildAid, aby pomóc zmniejszyć popyt na nielegalne produkty z kości słoniowej. Zmniejszenie popytu na nielegalne produkty z dzikiej fauny i flory to jedna z innych strategii powstrzymania nielegalnego handlu, która jest zgodna z wytycznymi Konwencji o międzynarodowym handlu dzikimi zwierzętami i roślinami gatunków zagrożonych wyginięciem (CITES). Szczerze wierzymy, że dokładając starań w egzekwowanie prawa wraz z pozytywnymi kampaniami ograniczania popytu, takimi jak „Tylko słonie noszą kość słoniową najlepiej”, możemy stworzyć nową wartość w społeczeństwie, aby powstrzymać stosowanie produktów dzikiej przyrody, co znacznie przyczyni się do zapobiegania nielegalnym handel kością słoniową” – powiedział Rutchada Suriyakul Na Ayutya, dyrektor generalny DNP.

Rozpoczęcie kampanii obejmowało wirtualny czat przy kominku między dwoma wpływowymi osobami, USAID i DNP, podczas którego zaangażowali się w ożywioną dyskusję na temat dzisiejszej sytuacji w handlu dziką fauną i florą oraz tego, jak postawy i zachowania konsumentów muszą ewoluować, aby wykorzystanie dzikiej przyrody produkty stają się całkowicie niedopuszczalne. Wirtualne uruchomienie jest dostępne do obejrzenia na stronie WildAid Thailand i DNP na Facebooku.

„Cindy Bishop i mistrz Tossaporn tak elokwentnie wyrazili przesłanie, że kość słoniowa należy tylko do słoni i noszą ją najlepiej. WildAid prowadzi kampanie mające na celu zmniejszenie popytu na kość słoniową w Tajlandii od 2016 roku. Z pomocą tak wpływowych głosów, agencji rządowych i partnerów medialnych mamy nadzieję ustanowić nową normę społeczną dotyczącą kości słoniowej i ochrony słoni. Razem możemy zakończyć popyt na kość słoniową” – powiedział John Baker, Chief Program Officer, WildAid.

USAID, WildAid i DNP będą rozpowszechniać filmy wideo i kluczowe elementy wizualne kampanii za pośrednictwem Facebooka, innych kanałów mediów społecznościowych i miejsc w mediach poza domem, aby zmaksymalizować zasięg kampanii i zaangażowanie odbiorców.

Zapisz się!
Nie Meechukhun
National News Writer w The Pattaya News od września 2020 r. do października 2022 r. Urodzona i wychowana w Bangkoku, Nop lubi opowiadać historie o swoim rodzinnym mieście słowami i obrazami. Jej doświadczenie edukacyjne w Stanach Zjednoczonych i pasja do dziennikarstwa ukształtowały jej autentyczne zainteresowania społeczeństwem, polityką, edukacją, kulturą i sztuką.