Op-Ed: Turystyka w Tajlandii

FOTO: Prachachat

Bangkok — Ostatnie wieści o ponownym otwarciu granic przez Chiny byłyby muzyką dla tajlandzkiego przemysłu turystycznego. 

Przed pandemią znaczna część zagranicznych turystów pochodziła z Chin. Według CNN w 2019 roku ponad 25% zagranicznych turystów Tajlandii pochodziło z Chin.

Podczas pandemii, gdy chiński rząd zamknął granice kraju, praktycznie nie było chińskich turystów odwiedzających Tajlandię.

Znaczenie chińskich turystów zostało podkreślone, gdy ministrowie i urzędnicy rządowi udali się na lotnisko Suvarnabhumi, aby powitać pierwszą partię chińskich turystów od czasu ponownego otwarcia granic przez Chiny.

Minister finansów Tajlandii przewiduje, że gospodarka Tajlandii wzrośnie o 3.8% w 2023 roku.

Niezaprzeczalnie ożywienie gospodarcze Tajlandii byłoby uzależnione od turystyki.

Aby branża turystyczna prosperowała, najważniejsze jest zatrudnienie większej liczby pracowników turystyki, budowa światowej klasy obiektów i zapewnienie bezpieczeństwa turystom.

Warto również zauważyć, że branża turystyczna Tajlandii zdobyła renomowane nagrody w uznaniu jej standardów turystycznych.

Poza odwiedzaniem Tajlandii, aby zobaczyć jej piękne świątynie i plaże oraz cieszyć się jej kulturą i jedzeniem, turystyka medyczna zyskuje na popularności.

Agencje i organizacje związane z turystyką innych krajów również nawiązały współpracę z Tajlandią w celu pobudzenia turystyki w obu krajach.

W czasie pandemii pracownicy odeszli z branży turystycznej z powodu braku miejsc pracy i obaw związanych z branżą.

Teraz, gdy branża turystyczna odbudowuje się, brakuje siły roboczej, a wielu z nich niechętnie wraca do branży. Minister finansów Tajlandii uważa, że ​​brak siły roboczej jest problemem dla gospodarki kraju.

Hotele i firmy związane z podróżami zatrudniają więcej pracowników, w szczególności pracowników mówiących po chińsku.

Na przykład firma CM Paradise Tour zatrudniła ostatnio więcej chińskich kierowców i przewodników, aby oprowadzali turystów po słynnej świątyni Doi Suthep i miejscach przyrodniczych w Chiang Mai.

Port lotniczy Suvarnabhumi poprawił infrastrukturę, uruchamiając więcej stanowisk odprawy, otwierając wcześniej punkty nadawania bagażu, wyświetlając więcej chińskich znaków i zatrudniając więcej pracowników imigracyjnych.

Na okres chińskiego Nowego Roku zatrudniono również tłumaczy ustnych.

Tajlandia zbuduje miasto lotnicze za 290 miliardów bahtów, przekształcając lotnisko U-Tapao w zmodernizowany międzynarodowy port lotniczy, który będzie łączył się z lotniskami Suvarnabhumi i Don Mueang.

Sekretarz generalny Komitetu Wschodniego Korytarza Ekonomicznego uważa, że ​​lotnisko U-Tapao przyciągnie co najmniej 3 miliony turystów rocznie, wnosząc do gospodarki od 75 do 100 miliardów bahtów rocznie.

W lotniczym mieście znajdzie się również centrum obsługi i naprawy samolotów, infrastruktura logistyczna oraz zaplecze turystyczne.

Wraz ze wzrostem liczby wizyt turystycznych premier Tajlandii zwrócił się do agencji bezpieczeństwa o wzmocnienie środków bezpieczeństwa.

Aby przyciągnąć turystów, zapewnienie bezpieczeństwa turystów ma nadrzędne znaczenie.

Podczas konkursu Asia Odpowiedzialna Przedsiębiorczość 2022 Tajlandzki Urząd ds. Turystyki otrzymał nagrodę Social Empowerment. Nagroda jest przyznawana w uznaniu wysiłków na rzecz zapewnienia zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Podczas pandemii Tajlandzki Urząd ds. Turystyki uruchomił model ponownego otwarcia Phuket Sandbox, który pomógł przyciągnąć turystów, zapewniając jednocześnie spełnienie wymagań zdrowotnych.

Mamy nadzieję, że dzięki sukcesowi Phuket Sandbox Tajlandia będzie dalej rozwijana jako globalne centrum medyczne.

Oprócz nagrody Asia Odpowiedzialna Przedsiębiorczość 2022, Tajlandia zwyciężyła także w 14. dorocznej edycji Agoda Gold Circle Awards (GCA).

Tajlandia zajęła pierwsze miejsce, ponieważ ma największą liczbę hoteli, które otrzymały nagrody GCA. Nagrody są przyznawane na podstawie ceny, usługi i oferowanej wartości.

Tajski premier powtórzył również, że zdobycie pierwszego miejsca jest świadectwem tego, że branża turystyczna Tajlandii ma wysokie zdolności adaptacyjne i świadczy usługi na światowym poziomie.

Bangkok Dusit Medical Services (BDMS) uważa, że ​​turystyka medyczna w Tajlandii będzie prosperować dzięki większemu wsparciu rządu i świadomości społecznej na temat opieki zdrowotnej.

Dyrektor generalny BDMS powtórzył podczas Bloomberg Business Summit, że Tajlandia ma odpowiednie środowisko biznesowe do rozwoju sektora turystyki medycznej.

Niedawno rząd Tajlandii zatwierdził roczny program wizowy, aby umożliwić obcokrajowcom korzystanie z usług medycznych.

Co więcej, Tajlandia ma nadzieję gościć Phuket Expo 2028, podczas którego Phuket zostanie przekształcone w centrum medyczne z najwyższej klasy zapleczem medycznym.

Niedawno Koreańska Organizacja Turystyczna i Urząd Turystyki Tajlandii podpisały protokół ustaleń w celu wspierania ściślejszej współpracy w turystyce.

Przed pandemią Korea Południowa była czwartym co do wielkości rynkiem turystycznym Tajlandii.

Akcja „Lata wzajemnych wizyt w Korei i Tajlandii 2023-2024” ma na celu poprawę wzajemnych podróży poprzez kampanie reklamowe, rozszerzenie lotów i wykorzystanie technologii.

Na przykład Urząd Turystyki Tajlandii i Korean Air podpisały memorandum o współpracy w celu uruchomienia większej liczby połączeń lotniczych do tajlandzkich miast i prowincji.

Szacuje się, że w tym roku do Tajlandii przyjedzie co najmniej 1.1 miliona mieszkańców Korei Południowej.

W grudniu 2022 roku zainaugurowano bezpośredni lot Air Canada między Vancouver a Bangkokiem.

To jedyna podróż non-stop między Ameryką Północną a Tajlandią. Lot z Vancouver do Bangkoku potrwa około 16 godzin.

Oprócz Chiang Mai, Phuket i Bangkoku turyści odwiedzają także takie miejsca jak Koh Samui i Krabi.

Duża grupa turystów odwiedza The Wharf Samui, jeden z najbardziej znanych targowisk ulicznych na Koh Samui. Rynek oferuje tajskie produkty i jedzenie, takie jak Somtam i Pad Thai.

Po zniesieniu ograniczeń Covid, turyści wracają teraz z powrotem na wyspy w Krabi.

Istnieją popularne atrakcje turystyczne, takie jak Szmaragdowy Basen, wyspy Phi Phi i Koh Lanta, z których mogą korzystać turyści, z takimi zajęciami jak nurkowanie z rurką, nurkowanie i spływy kajakowe.

Bank Tajlandii spodziewa się w tym roku około 25.5 miliona zagranicznych wizyt turystycznych.

To znaczący skok w stosunku do zeszłorocznych 11.15 mln zagranicznych wizyt turystycznych.

Według agencji Reuters ożywienie w sektorze turystycznym umożliwiło umocnienie się bahta o około 5.4% w stosunku do dolara.

-=-=–=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=

Imię i nazwisko pisarza: Ong Bo Yang

Opis sprzedawcy

Obecnie jestem studentem studiów magisterskich na kierunku Master of Science in Program and Project Management na University of Warwick.

Napisałem 23 artykuły dla 14 ASEAN News Media, w tym kambodżańskiego The Phnom Penh Post, filipińskiego Daily Tribune, singapurskiego The Business Times, tajlandzkiego Bangkok Post i wietnamskiego VNExpress.

Moje opublikowane artykuły można zobaczyć pod tym linkiem:

https://linktr.ee/aseanwriter

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/