Oczekuje się, że THAIS zwiększy wydatki na swoje karty kredytowe nawet o 8 procent podczas obchodów Festiwalu Songkran, prognozują niebankowe instytucje finansowe.
Pittaya Virapanyasakul, wiceprezes wykonawczy ds. kart kredytowych w Krungthai Card Plc (KTC), powiedział, że szacunkowe wydatki na kredyt przekroczą wydatki zeszłorocznego festiwalu i będą zgodne z 7-8 procentowym wzrostem obserwowanym w pierwszym kwartale W tym roku.
Oczekuje się, że duża część dodatkowych wydatków zostanie przeznaczona na wydatki związane z podróżami, takie jak benzyna, restauracje i wyjazdy zagraniczne.
Oczekuje się, że w drugim kwartale tego roku wydatki na karty kredytowe będą stale rosnąć w prawie wszystkich sektorach, powiedział Pittaya, wskazując, że posiadacze kart kredytowych kupują coraz więcej produktów i usług online. Przewiduje się, że w ciągu roku wydatki na karty kredytowe wzrosną o 15 proc.
Thakorn Piyapan, szef Krungsri Consumer Group, która obsługuje karty kredytowe Krungsri, Krungsri First Choice Visa, a także karty kredytowe Central's The 1 i Tesco Lotus Visa, powiedział, że ogólne perspektywy biznesowe w tym roku pozostają dobre, co odzwierciedlają silne wydatków w dotychczasowym roku.
W pierwszym kwartale tego roku Krungsri Consumer Group odnotowała 63.7 miliardów Bt wydatków za pośrednictwem swoich kart i 19 miliardów Bt kredytów ogółem, podczas gdy wskaźnik kredytów niespłacanych utrzymywał się na stabilnym poziomie 3 procent.
Podczas tegorocznego Festiwalu Songkran konsumenci prawdopodobnie będą preferować podróże lub zajęcia rodzinne, a trendy te wskazują na wyższe wydatki.
KTC i Krungsri Consumer Group rozpoczną kampanie marketingowe, takie jak kupony cashback, promocje w restauracjach i innych punktach sprzedaży popularnych wśród turystów oraz zniżki lub oferty cashback na wydatki lokalne i zagraniczne obejmujące zakupy, posiłki i podróże podczas festiwalu.
Mówiąc szerzej, Kasikorn Research Center (KResearch) spodziewa się, że podróże krajowe w Tajlandii w pierwszej połowie 2018 r. będą kontynuować swój boom, napędzany takimi czynnikami, jak kampania „Go Local” i długa przerwa Songkran. Tajowie wracają do swoich rodzinnych miast, aby ponownie połączyć się z rodzinami i świętować tajlandzki Nowy Rok, a także wybrać się na wycieczki rekreacyjne.
W przypadku Songkran w tym roku miejsca turystyczne coraz częściej prezentują temat kultury tajskiej zgodnie z trendem turystyki dziedzictwa, który jest popularny wśród tajlandzkich turystów.
KResearch szacuje, że podczas siedmiodniowego Festiwalu Songkran – od 11 do 17 kwietnia – wpływy z turystyki wyniosą 15.6 mld Bt, o 15.8 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Dom badawczy powiedział, że kampania turystyczna Go Local była szczególnie widoczna w rosnącej liczbie turystów krajowych w miejscach historycznych w Bangkoku i Ayutthaya.
W związku z pozytywnymi trendami KResearch projektuje, że w pierwszej połowie 2018 roku kampania Go Local powinna wygenerować 515 mld Bt wpływów z turystyki, co oznacza wzrost o 8.5 proc. rok do roku.
Dzięki uprzejmości Narodu.