Raport wykazał, że śmiertelność na 100,000 32.7 mieszkańców Tajlandii wyniosła 26.7, znacznie wyprzedzając Wietnam, który zajął drugie miejsce z wynikiem 2.8. Singapur był najbezpieczniejszy z wynikiem XNUMX.
Liczba ta wzrosła nieznacznie w porównaniu z 32.6 w ostatnim badaniu WHO sprzed trzech lat, kiedy kraj ten miał drugi najwyższy wskaźnik śmiertelności na drogach na świecie, zaraz za Libią.
W najnowszym badaniu wskaźnik śmiertelności na drogach w Libii spadł do 26.1 na 100,000 35.9. Tylko kilka krajów na świecie wypadło gorzej niż Tajlandia w nowym badaniu, wśród nich Liberia z wynikiem 33.7 i Demokratyczna Republika Konga z wynikiem XNUMX
Tylko Brunei nie znalazło się wśród państw Azji Południowo-Wschodniej przebadanych w Globalnym raporcie stanu bezpieczeństwa drogowego WHO, opartym na kompleksowej analizie danych z 2016 roku.
Wysoki wskaźnik śmiertelności w tym kraju sprawił, że średni wskaźnik śmiertelności w wypadkach drogowych na 100,000 20.7 osób w Azji Południowo-Wschodniej wyniósł 19.8, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z poprzednim badaniem, które wyniosło 2013 w XNUMX r.
Według tegorocznego raportu, według regionu, tylko Afryka miała więcej ofiar śmiertelnych na drogach na 100,000 26.6, na poziomie 9.3. Najbezpieczniejszym miejscem była Europa, z 100,000 zgonem na każde XNUMX XNUMX osób.
W badaniu zebrano informacje ze 175 krajów.
Według danych zebranych z Departamentu Kontroli Chorób, motocykliści i ich pasażerowie stanowili 74% wszystkich ofiar śmiertelnych na drogach w Tajlandii, w porównaniu z zaledwie 6% wśród pasażerów samochodów i lekkich pojazdów. Według WHO, piesi i rowerzyści odpowiadali za 8% zgonów.
W raporcie stwierdzono, że wysoka liczba ofiar była konsekwencją słabego egzekwowania prawa w Tajlandii przeciwko jeździe pod wpływem alkoholu, noszeniu kasków przez motocyklistów i jeźdźców oraz zapinaniu pasów bezpieczeństwa.
Tylko 51% kierowców motocykli i 20% pasażerów nosiło w kraju kaski ochronne, podczas gdy 58% kierowców samochodów i 40% pasażerów na przednich siedzeniach zapięło pasy bezpieczeństwa.
Według WHO wypadki drogowe są obecnie główną przyczyną śmierci dzieci i młodych dorosłych w wieku od 5 do 29 lat na całym świecie.