Zgodnie z danymi dotyczącymi rezerwacji z serwisu Agoda, Tajlandia po raz kolejny stanie się drugim najpopularniejszym celem podróży chińskich podróżników, po Japonii, podczas Złotego Tygodnia Święta Narodowego od 1 do 7 października, jednego z najbardziej ruchliwych okresów podróży w kraju.
Bangkok utrzymuje swoją pozycję najpopularniejszego miejsca docelowego w Tajlandii trzeci rok z rzędu, a Phuket i Chiang Mai walczą o drugie i trzecie miejsce.
Chińczycy kochają piękno wybrzeża Tajlandii, a miasta i wyspy na południu stanowią siedem z dziesięciu najpopularniejszych miejsc docelowych w Tajlandii. Po Phuket lista obejmuje Koh Samui (nr 10), Pattaya (4), Krabi (5), Koh Lanta (6), Hua Hin i Cha-am (7) oraz Koh Lipe (8).
Jednym z głównych czynników, który wpływa na przyjazd Chińczyków do Tajlandii, jest stosunkowo niski koszt. Rząd Tajlandii przedłużył okres bezpłatnych wiz dla Chińczyków po przyjeździe do końca kwietnia.
Podczas Złotego Tygodnia Święta Narodowego wielu Chińczyków oddaje się różnym rozrywkom, w tym podróżom zagranicznym.
Po Japonii i Tajlandii preferują Hongkong, Tajwan i Filipiny. Singapur wskoczył w tym roku na listę 10 najlepszych na siódmym miejscu, podczas gdy Malezja utrzymuje się na ósmej pozycji od 2017 roku.
Filipiny wyprzedzają Koreę Południową, chociaż Wietnam nadal spada z piątego miejsca w 2017 r. na 10. w tym roku.
źródło: Agoda