BANGKOK (NNT) – Wszystkie banki komercyjne w Tajlandii zobowiązały się do oferowania specjalnej pomocy finansowej klientom i firmom dotkniętym bezpośrednio lub pośrednio skutkami gospodarczymi COVID-19, zapewniając klientom wystarczającą ilość gotówki do dokonywania wypłat w dowolnym momencie.
Przewodniczący Stowarzyszenia Bankierów Tajlandzkich Predee Daochai zapewnił, że wszystkie banki przygotowały zapasy gotówki do wypłat przez klientów we wszystkich 6,800 oddziałach i 54,000 XNUMX bankomatów w całym kraju.
Banki zachęcają jednak klientów do dokonywania transakcji drogą elektroniczną, aby zminimalizować ich narażenie na koronawirusa i przygotowały swoją sieć do obsługi rosnącej liczby transakcji online.
Aby złagodzić skutki gospodarcze pandemii COVID-19, która od lutego zakłóca gospodarkę, banki komercyjne zaoferowały usługi refinansowania około 30,000 234 klientów o łącznej wartości XNUMX miliardów bahtów. Niektórym z tych klientów zaproponowano wstrzymanie spłaty kapitału, obniżkę stóp procentowych lub przedłużenie spłaty, aby złagodzić ich obciążenia ekonomiczne.
Udostępniono pożyczkę uprzywilejowaną w wysokości 150 miliardów bahtów, oferując każdemu klientowi pożyczkę w wysokości do 20 milionów bahtów z 2-procentową roczną stopą procentową i dwuletnim okresem spłaty. Pożyczka będzie skierowana do firm, które od kwietnia chcą poprawić swoją płynność finansową. Wnioski można teraz składać w uczestniczących bankach.
Paninee Manosan, dyrektor finansowy Government Housing Bank, powiedziała dziś, że bank pozwala teraz klientom z kredytami hipotecznymi o łącznej wartości 20 miliardów bahtów na spłatę tylko miesięcznych odsetek przez okres do sześciu miesięcy, aby zapewnić im możliwość utrzymania domów i posiadania wystarczającej ilości gotówki na wydatki na życie. Ta oferta jest ważna dla stałych klientów i klientów z kredytami zagrożonymi (NPL). Rejestracja jest wymagana od teraz do 30 grudnia 2020 r.