Bangkok, 31 lipca 2020 – Visa, światowy lider w płatnościach cyfrowych, ogłosiła dziś współpracę z Urzędem Turystyki Tajlandii (TAT) w celu rozszerzenia akceptacji lokalizacji płatności cyfrowych w Bangkoku i pięciu głównych miastach turystycznych w całym kraju. Współpraca ta ma na celu wspieranie ożywienia gospodarczego kraju, zwłaszcza krajowego przemysłu turystycznego, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia konsumentów i przedsiębiorstw.
W ramach współpracy Visa będzie współpracować z instytucjami finansowymi, aby wspierać partnerów biznesowych w modernizacji ich usługi akceptacji płatności do płatności kartą. Firmy, które już akceptują płatności kartą, mogą również zaktualizować swój terminal EDC, aby akceptował płatności zbliżeniowe, w tym karty zbliżeniowe, smartfony i urządzenia do noszenia. Visa będzie również współpracować z bankami w celu przeprowadzenia szkoleń dla kasjerów, aby upewnić się, że procedura przyjmowania płatności jest zgodna ze standardami Safety and Health Administration (SHA).
Pan Yuthasak Supasorn, gubernator TAT, powiedział: „Stworzyliśmy program certyfikacji Safety and Health Administration (SHA) we współpracy z Ministerstwem Turystyki i Sportu, Ministerstwem Zdrowia Publicznego, Zarządem Handlu Tajlandii oraz tajlandzkimi operatorami turystycznymi odzyskać zaufanie turystów i pozycjonować Tajlandię jako preferowany światowy kierunek turystyczny. W ramach „nowej normy” tajlandzka branża turystyczna doświadczy wielu zmian, które zostaną wprowadzone, w tym płatności bezgotówkowych za produkty i usługi”.
Pan Suripong Tantiyanon, Visa Country Manager, Tajlandia, powiedział: „Turystyka jest jednym z motorów wzrostu w Tajlandii, dlatego Visa jest zaangażowana w pomoc interesariuszom z sektora w przystosowaniu się do sytuacji po COVID-19, ożywieniu i rozwoju. Cieszymy się, że możemy wykorzystać naszą wiedzę technologiczną, doświadczenie i sieć, aby wesprzeć ożywienie gospodarcze kraju, jednocześnie przyspieszając cyfrową transformację”.
Według najnowszego badania Visa dotyczącego zachowań konsumenckich i płatności Tajlandii za „nową normalność”[1], trzech na pięciu Tajów (61 procent) kształtuje nawyki bezgotówkowe, woląc płacić kartami lub przez aplikacje mobilne niż gotówką. Jednocześnie sposób, w jaki ludzie zamierzają płacić w przyszłości jest spójny na całym świecie, a konsumenci w Tajlandii (69 procent), regionie Azji i Pacyfiku (75 procent) i na całym świecie (66 procent) decydują się pozostać przy płatnościach elektronicznych po zakończeniu obecnej sytuacji.
Pierwsza faza rozpocznie się od wsparcia firm w obszarze Sukhumvit akceptujących płatności kartowe i bezgotówkowe. Druga faza zostanie rozszerzona, aby do końca 2020 r. objąć pięć głównych miejsc turystycznych w całym kraju, w tym Chiang Mai, Phuket, Pattaya, Samui i Hua Hin. Wszystkie uczestniczące hotele, sklepy i restauracje będą łatwo identyfikowane przez społeczeństwo za pomocą wizy i Oznakowanie SHA.
[1] Barometr Kantar COVID-19, badania terenowe 27-31 marca 2020 r. W badaniu zebrano dane konsumenckie z 40 rynków na całym świecie i 11 rynków w regionie Azji i Pacyfiku, w tym w Tajlandii, w połączeniu z opartym na sztucznej inteligencji monitoringiem internetowym tego, co ludzie mówią i wyszukują w Internet.
Poprzedni to komunikat prasowy Tajskiego Urzędu Turystyki. Zdjęcie kredytowe Aboutthailandliving.com