Opinia czytelnika: Rowery elektryczne w Pattaya

Poniżej znajduje się e-mail/opinia czytelnika. Ich opinie są ich własnymi opiniami i mogą nie odzwierciedlać opinii The Pattaya News Company Limited.

Jeżdżę na rowerze elektrycznym. Oznacza to rower z silnikiem elektrycznym (i ciężkim wyjmowanym akumulatorem – muszę jakoś ćwiczyć), który pozwala mi poruszać się po okolicy. Ma zasięg około 20+ (około) km, pędzi po płaskim terenie około 25 km i praktycznie nic nie kosztuje. Przez prawie 2 lata posiadania tego roweru elektrycznego wydałem około 800 bahtów na naprawy i tak niewielką kwotę na doładowanie akumulatora, że ​​właściwie nie widzę tego na rachunku. Najlepsze szacunki, jakie widziałem, to około 0.036 bahta za kilometr, czyli około 1/6 kosztu małego motocykla napędzanego gazem. Rower o małej mocy ma wady, głównie prędkość i zasięg.

Teraz jestem prawie tak stary jak ziemia, więc jazda na rowerze typu „push”, choć jest zdrową opcją, nie jest praktyczna, jeśli muszę wjechać na tak długą górkę do Pratamnak. Któregoś popołudnia zabrakło mi soku (prądu) i musiałem pedałować w górę…puff, puff. Wielu z Was jest absurdalnie zdrowych jak na swój wiek, ale ja czasami jestem niesamowicie leniwy, więc transport z napędem jest koniecznością. Na szczęście wszystko, czego naprawdę potrzebuję, to zabrać mnie do pubu, sklepu spożywczego i głównej trasy autobusu bahtowego.

Kolejną poważną wadą jest moje męskie ego i pozycja macho w mojej społeczności. No, daj spokój, duży facet po siedemdziesiątce, jeżdżący na rowerze z koszykiem z przodu. Mój syn mówi, że wszystko byłoby w porządku, gdybym była „punkiem”, bo to dla nich ulubiony środek transportu, ale wtedy musiałabym sobie zrobić fryzurę w stylu irokeza i zafarbować ją na zielono, żeby tak wyszło. Przechodzić.

Jakie mamy zatem możliwości? Odkąd kupiłem mój prawie 2 lata temu (silnik 250 W), nastąpił wiele postępów. Silniki są większe i szybsze, a akumulatory mają znacznie większy zasięg. W chwili pisania tego tekstu nadal możesz prowadzić rower o mocy poniżej 500 watów (499) bez prawa jazdy i ubezpieczenia. Powyżej 500 W jest traktowany dokładnie tak samo jak każdy rower napędzany gazem; rejestracja, licencja, ubezpieczenie, kontrole policyjne i wszystkie korzyści z tego wynikające.

Istnieją grube rowery, rowery górskie, rowery szosowe z 24 biegami, rowery dojazdowe i inne, które mają elektryczne wspomaganie pedałowania i inne, takie jak mój, które również mają przepustnicę. Ponownie, mają one moc silnika (zwykle) od 250 w do 2,000 w. Tak, są niektóre z silnikami o mocy 5,000 W (i większej), ale kto chciałby jeździć na rowerze z wąskimi oponami rowerowymi (2-3 cm) przy 90 lub 100 km i godzinie… dreszcz.

Istnieje również wiele zmian w stylach większych motocykli. Jest wiele nowych, które wyglądają jak każda Honda lub Yamaha o pojemności 125 cm350, którą zobaczysz. Są tak małe, jak 16 W, ale niektóre mają moc do i powyżej 15,500 kW, a nawet więcej. Harley-Davidson ma silnik o nazwie LiveWire, ma silnik o mocy 105 XNUMX W (XNUMX KM), więc dosłownie niebo jest nieograniczone. 

Moją skargą tutaj, w Pattaya, jest brak dostępności. Musiałem zamówić mój mały rower elektryczny, niezauważony, z Bangkoku i miałem nadzieję, że wszystko będzie dobrze. To zadziałało dobrze, ale teraz, gdy patrzę na nowsze motocykle w cenie od 40,000 60,000 do XNUMX XNUMX bahtów, muszę najpierw usiąść na jednym, zanim kupię. To niestety typowe dla Tajlandii, ponieważ Bangkok jest centrum wszechświata (pochodzę z Toronto, które właściwie jest centrum wszechświata, wszyscy o tym wiedzą!), więc mniejsze miasta, takie jak Pattaya, są pomijane. Jest szansa, żeby ją wybrać.

Z biegiem lat stałem się zwolennikiem pojazdów elektrycznych (kilka osób już mi powiedziało, żebym się o nich zamknął), gdy stają się one głównym nurtem transportu. Mają zerową emisję podczas pracy (wszystko zużywa energię w momencie budowy, więc dajmy spokój temu petro-argumentowi). Konserwacja jest niewielka w porównaniu z silnikami spalinowymi i trwałością, tego nie wiemy. Tesle jeszcze się nie zużywają.

Codziennie następuje postęp w technologii akumulatorów, który zwiększa zasięg i skraca czas ładowania. Pojazdy elektryczne to fala przyszłości. Pomogą zapewnić nam czystsze powietrze, spowolnić zmiany klimatyczne, a przede wszystkim obniżyć koszty dla ludzi walczących o przetrwanie. Lokalny mechanik w Twojej okolicy będzie musiał nieco ulepszyć swoje umiejętności, ale chłopaki z mojej ulicy potrafią naprawić wszystko na kołach.

Te rowery nie są rowerami elektrycznymi Twojego dziadka (jak mój), to przyszłość naszych dzieci.

Allana R.

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/