Pattaya, Tajlandia-
Zespół Pattaya News niedawno przeanalizował nasze relacje z wypadków z ostatniego miesiąca, października, ponieważ nawet dla nas wydawało się, że nasze zespoły były bardzo narażone na wypadki w rejonie Chonburi i Pattaya.
Omówiliśmy wcześniej, dlaczego omawiamy wypadki tutaj w The Pattaya News, mimo że niektórzy ludzie wydają się uważać, że „nie jest to wiadomość” lub zdarza się codziennie. Możesz rzucić okiem na ten wstępniak tutaj:
W październiku Chonburi miał z naszej relacji 23 zabitych i 39 rannych. Większość z nich znajdowała się poza właściwą Pattaya, w Banglamung, Si Racha lub Nongprue. Oczywiście nie każdy wypadek jest rejestrowany lub zgłaszany, ale gdy jedziemy razem z lokalnymi ratownikami Sawang Boriboon, większość z nich widzimy z pierwszej ręki. Większość wypadków dotyczyła alkoholu, odbywała się późno w nocy i dotyczyła motocykli. W większości wypadków związanych ze śmiercią nie było noszenia kasku, a prędkość była czynnikiem.
Aby być uczciwym, policja wzmocniła punkty kontrolne w samej Pattaya, a liczba wypadków w rzeczywistości w mieście, w tym w Jomtien, była bardzo, bardzo niska. Jednak kiedy dotrzesz do Banglamung, Si Racha i wiejskiego Chonburi, będzie to zupełnie inna historia.
Opublikowaliśmy wczoraj, że władze organizują konkurs wideo w nadziei, że przekonają ludzi do noszenia kasków, ale prawdopodobnie nie będzie to rozwiązanie długoterminowe.
Jeszcze bardziej zdumiewające w tych liczbach jest to, że przy braku zagranicznych turystów z powodu pandemii Covid-19 liczba wypadków drogowych, które obserwujemy, faktycznie wzrosła w porównaniu z ostatnio spadła. Ci z was, którzy są stałymi czytelnikami, również to skomentowali. Być może, jak niektórzy twierdzą, to ze względu na puste drogi w okolicy i mniejszy ruch, który zachęca niektórych do szybszej jazdy.
Dlatego potrzebujemy Twojej opinii. Jak można lepiej kontrolować ten problem? W jaki sposób ten sam poziom pilności i znaczenia, jakie ma Covid-19 w Tajlandii, można zastosować również do wypadków drogowych? Zespół Pattaya News chce pomóc rozwiązać ten problem, który zabija i okalecza wielu naszych lokalnych mieszkańców codziennie, co tydzień i co miesiąc, a jedynym sposobem na to jest zwiększenie świadomości problemu, a nie ukrywanie go.
Ponadto, chociaż Tajlandia wprowadza nowe przepisy dotyczące „dużych rowerów”, z naszego doświadczenia dotyczącego prawie każdego wypadku wynika, że jest to bardzo mała liczba rzeczywistych przypadków. Większość wypadków wiąże się z szybką jazdą rowerów o małej prędkości.
Najważniejsze jest to, że wiele czynników wydaje się prowadzić do śmiertelnych wypadków drogowych i śmierci, ale jak to zmienić? Chcemy twoich opinii.