Wyniki cotygodniowej dyskusji czytelników: Jak naprawić zanieczyszczenie powietrza w Pattaya?

Pattaya, Tajlandia-

Poniżej znajduje się nasz cotygodniowy artykuł, w którym przyglądamy się wynikom pytań, które co tydzień zadajemy naszym czytelnikom. Pytanie z zeszłego tygodnia brzmiało Jak naprawiamy zanieczyszczenie powietrza w Pattaya i Tajlandii?

Oryginalny artykuł i pytanie można znaleźć tutaj:

Czytelnik Talkback: Jak rozwiązać roczne problemy z jakością powietrza w Pattaya?

Z naszego poprzedniego artykułu „Ubiegły rok był szczególnie zły i choć niektórzy mieli nadzieję, że przy znacznie mniejszym natężeniu ruchu, turystyce, zanieczyszczających autobusach i innych czynnikach ten rok będzie znacznie lepszy pod względem zanieczyszczenia powietrza. Jednak wczesne sygnały wydają się wskazywać, że może tak nie być. Nie jest to łatwe rozwiązanie problemu, dlatego Bangkok podejmuje działania mające na celu wprowadzenie zakazu w określonych okresach emisji autobusów i dużych ciężarówek zanieczyszczających środowisko.”

Przyjrzyjmy się teraz temu, co nasi czytelnicy mieli do powiedzenia, a wielu z Was miało sporo do powiedzenia na ten temat:

Cliff K: Więc jeśli przyczyna nie jest oficjalnie poznana, w jaki sposób można zaproponować poprawki? Myślałem, że sezon spalania nie jest tą porą roku? Jakie więc mogą być przyczyny niedawnego smogu tutaj i w Bangkoku i dlaczego pozornie „z dnia na dzień”? Wiem, że warunki pogodowe mogą „wychwytywać” zanieczyszczenia pochodzące z ruchu ulicznego itp.

Jim D: Każde większe miasto na świecie ma problem z zanieczyszczeniem powietrza. Nie jest to unikalne zjawisko w Pattaya i Tajlandii. Jak dotąd żaden kraj nie znalazł skutecznego rozwiązania. Samochody elektryczne nie są rozwiązaniem. Aby wytworzyć energię do ładowania akumulatorów, potrzebne są ogromne zanieczyszczenia. Pojazdy napędzane LPG w Bangkoku, zwłaszcza taksówki, przyniosły niewielką ulgę. To rozwiązanie jest drogie. Wydaje się, że w Tajlandii panuje tendencja w kierunku paliwa gazoholowego. Mniej zanieczyszczający i sprzedawany jako standard w niektórych nowych pojazdach. To może być rozwiązanie długoterminowe. Prawdopodobnie mądrzej będzie wycofać silniki wysokoprężne i zacząć od razu. Widziałem w Bangkoku duże ciężarówki napędzane LPG. Dobrym początkiem byłby zakaz stosowania silników Diesla. Gazohol jest prawdopodobnie najrozsądniejszym rozwiązaniem, ale długoterminowym.

David A: Wierz lub nie, ale ma to niewiele wspólnego ze spalinami transportowymi. Dzieje się tak ze względu na odejście od uprawy ryżu prowadzonej przez małych chłopów na rzecz dużych przedsiębiorstw zajmujących się produkcją trzciny cukrowej. Najłatwiejszym sposobem nawożenia gleby jest spalenie resztek zeszłorocznych. To się dzieje w całej Azji Południowo-Wschodniej. Płoną pola trzciny cukrowej.

Tim W-To był AQI zeszłej nocy o 10:210 (XNUMX). Technicznie rzecz biorąc, jest to nie do oddychania. Próbują zamienić Pattaya w miejsce na rodzinne wakacje? Nie można tu nawet oddychać tym cholernym powietrzem

Fredrikus – ustaw te śmierdzące diesle w kolejce do corocznych przeglądów… Zwłaszcza turbosprężarki… Niż palenie wszędzie śmieci wydaje się właściwym rozwiązaniem… Targi, na których grilluje się mięso, a w powietrzu unoszą się kłęby dymu. Ale my jesteśmy tylko głupimi farangami, którzy nic nie wiedzą. Więc cokolwiek napiszemy, nikt nie zwróci na nas uwagi

Szkoła międzynarodowa Tima W (2)-Tara w Pattaya zapłaciła firmie Air Visual za członkostwo w jej programie jakości powietrza. Wszystkie odczyty czerpię ze stacji Tara, ponieważ wiem, że są dokładne. Miej szkołę za sobą. Tym brudem oddychają dzieci każdego dnia. Nie lepiej więc mieć po swojej stronie szkołę, w której znajduje się monitor powietrza.

Richard R: To wielka szkoda… w pewnym momencie było tak przyjemnie.

Masz więcej komentarzy? Zostaw je poniżej lub wyślij nam e-mail na adres Pattayanewseditor@gmail.com!

Wysyłanie
recenzja użytkownika
4 (1 głos)
Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/