Pattaya, Tajlandia-
Poniżej znajduje się najnowszy artykuł z naszej bieżącej serii, w którym podkreślono właścicieli lokalnych firm i przedsiębiorców, którzy robią wszystko, aby odnieść sukces w wymagającym środowisku Covid19 w rejonie Pattaya i Chonburi.
Pattaya została zniszczona przez brak turystyki zagranicznej w ciągu ostatniego roku z powodu pandemii Covid-19 i ograniczeń kontroli granicznych. Spacer po mieście odsłoni dziesiątki, jeśli nie setki zamkniętych firm i sklepów, które kiedyś obsługiwały turystów z całego świata. W 2019 Pattaya była 19. najczęściej odwiedzanym miastem na świecie, ale teraz stała się cieniem swojej dawnej jaźni.
Ostatnia druga runda infekcji w Tajlandii, w tym w Chonburi, przyniosła kolejną serię zamknięć biznesowych i ograniczeń w już borykającym się z trudnościami mieście. W przeciwieństwie do wielu krajów zachodnich wsparcie jest ograniczone zarówno dla właścicieli firm, jak i pracowników, a wielu z nich musi polegać na sobie, aby przetrwać.
Sklep Bombaya właśnie to zrobił.
Pani Noppawan Prianphanasak, lat 41, znana również jako Bom, jest gospodarzem, prezenterką i właścicielką sklepu, który działa w kanałach mediów społecznościowych, głównie Facebooku. Stwierdziła, że w obecnym środowisku wielu właścicieli firm nie może już sobie pozwolić na wynajem fizycznego sklepu lub sklepu, w wyniku czego wielu przeniosło się online, aby prezentować reklamy i pokazy na żywo, aby sprzedawać produkty.
Te prezentacje często mogą angażować energicznych prezenterów, którzy wykorzystują humor, charyzmę i zaangażowanie widzów w celu sprzedaży produktów. Publiczność to prawie wyłącznie obywatele Tajlandii.
Bom powiedział Pattaya News, że sklep nie tylko sprzedaje własne produkty, ale także współpracuje z innymi sprzedawcami i niezależnymi sprzedawcami detalicznymi w okolicy, aby prezentować i sprzedawać swoje produkty. Bom mówi, że bardzo dobrze czuje się przed kamerą, ale wielu sprzedawców tego nie robi i z tego powodu wahało się przed sprzedażą online. Dlatego szybko znalazła niszę jako prezenterka cudzych produktów, zarabiając prowizję za wyprodukowaną sprzedaż. Sklep Bombaya prowadzi również sprzedaż własnych produktów.
Bom stwierdziła, że codziennie o 1:00 pojawia się na swojej stronie na Facebooku i często ma setki widzów jednocześnie, dyskutujących i komentujących różne produkty i przedmioty. W Tajlandii korzystanie z Facebooka jest jednym z najwyższych na świecie, a wiele osób zarabia na życie, sprzedając tylko wymyślne „reklamy” i pokazy na platformie. Spojrzenie na lokalne grupy zakupowe Pattaya na Facebooku w godzinach szczytu często może pokazać dziesiątki prezenterów prowadzących własne pokazy, aby sprzedawać produkty, niektóre z niezwykle wyszukanymi konfiguracjami.
Bom jest jednak po prostu szczęśliwa, że ona i jej zespół składający się z kamerzystów, zespołów inwentarzowych i innych pomocników są w stanie dalej zarabiać na życie w trudnym czasie.