Poniżej znajduje się komunikat prasowy UNICEF Tajlandia
BANGKOK, 30 marca 2021 r. – W związku z przedłużającymi się zamknięciami ośrodków wczesnego dzieciństwa (ECD) w obszarach wysokiego ryzyka prowincji Samut Sakorn z powodu pandemii COVID-19, UNICEF rozpoczął dystrybucję Magicznych Pudełek zawierających książki, zabawki i materiały do nauki, a także wskazówki dla rodziców, aby pomóc małe dzieci zaangażowane w zajęcia edukacyjne w domu.
W sumie 1,000 zestawów „Magic Box” zostało dostarczonych rodzinom z małymi dziećmi poniżej 6 roku życia w społecznościach tajlandzkich i migrantów na obszarach prowincji Samut Sakorn poważnie dotkniętych pandemią COVID-19. UNICEF ściśle współpracuje z Departamentem Administracji Lokalnej i organizacjami pozarządowymi, aby zapewnić dzieciom i rodzinom znajdującym się w najtrudniejszej sytuacji, z ograniczonym dostępem do materiałów edukacyjnych i usług socjalnych, niezbędne materiały i wsparcie, których potrzebują.
Przedłużające się zamknięcie szkół wpłynęło na zdolność dzieci do uczenia się i ma długoterminowe konsekwencje dla dobrostanu dzieci, zwłaszcza małych dzieci z grup najbardziej wykluczonych i wrażliwych.
„Pierwsze sześć lat życia to najważniejszy okres dla rozwoju dziecka i uczenia się przez całe życie, ponieważ w tym okresie mózgi dzieci rozwijają się najszybciej” – powiedział Kyungsun Kim, przedstawiciel UNICEF w Tajlandii. „Dlatego wszelkie zakłócenia w zabawie, stymulacji i nauce w tym okresie będą miały negatywny wpływ na rozwój dziecka. Wiemy, że wiele usług wspomagających rozwój małego dziecka zostało przerwanych z powodu pandemii, co oznacza, że fizyczny, emocjonalny i społeczny rozwój dzieci zależy całkowicie od ich opiekunów w domu. Dlatego wpadliśmy na pomysł Magicznego Pudełka, aby pomóc rodzicom, którym brakuje środków i wesprzeć ich w zabawie i czytaniu z małymi dziećmi w domu, aby dzieci mogły kontynuować naukę i rozwój w tym kluczowym okresie życia”.
Jeszcze przed pandemią niewielu rodziców angażowało swoje małe dzieci w zajęcia wspierające ich naukę i rozwój. Według najnowszego badania krajowego, Multiple Indicator Cluster Survey (MICS 6), przeprowadzonego przez Narodowy Urząd Statystyczny przy wsparciu UNICEF, tylko 6 na 10 matek i 3 na 10 ojców angażuje się w co najmniej cztery działania promujące naukę i gotowość szkolną. Ponadto tylko 3 na 10 dzieci w wieku poniżej 5 lat ma w domu co najmniej trzy książki dla dzieci. Sytuacja jest jeszcze gorsza wśród najuboższych rodzin.
Oprócz dystrybucji materiałów do nauki i niezbędnych artykułów, w tym zestawów higienicznych, UNICEF wspiera Proud Association, organizację pozarządową, w organizowaniu zajęć rekreacyjnych i przeprowadzaniu pierwszej pomocy psychologicznej, aby pomóc dzieciom i rodzinom migrantów radzić sobie ze stresem i lękiem podczas pandemii. W społecznościach dotkniętych COVID-19 przeszkoleni wolontariusze migrujący przeprowadzają badania przesiewowe zdrowia psychicznego, udzielają informacji i porad dotyczących samoopieki dzieciom i opiekunom, a także kierują ich do odpowiednich ośrodków zdrowia psychicznego.
Podpis zdjęcia/kredyt: Dzieci z dystryktu Ban Paew w prowincji Samut Sakorn bawią się zabawkami i innymi materiałami edukacyjnymi w „Magicznym pudełku” UNICEF. W związku z przedłużającym się zamknięciem ośrodków ECD na obszarach wysokiego ryzyka z powodu pandemii COVID-19, „Magiczne Pudełko” pomaga utrzymać zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne wraz z opiekunami w domu. Zdjęcia: UNICEF Tajlandia/2021/Bundit Chotsuwan
O UNICEF
UNICEF promuje prawa i dobro każdego dziecka we wszystkim, co robimy. Razem z naszymi partnerami pracujemy w 190 krajach i terytoriach, aby przełożyć to zaangażowanie na praktyczne działania, koncentrując się w szczególności na docieraniu do najbardziej wrażliwych i wykluczonych dzieci, z korzyścią dla wszystkich dzieci na całym świecie.
Aby uzyskać więcej informacji na temat UNICEF i jego pracy na rzecz dzieci w Tajlandii, odwiedź stronę www.unicef.org/tajlandia i śledź UNICEF na Twitter i Facebook.