Poniżej znajduje się informacja prasowa Tajskiego Urzędu Turystyki. Ich wypowiedzi są ich własnymi.
Bangkok
Urząd ds. Turystyki Tajlandii (TAT) pragnie poinformować wszystkich pasażerów lotów krajowych o najnowszych środkach powstrzymujących rozprzestrzenianie się COVID-19 zgodnie z Tajlandzkim Urzędem Lotnictwa Cywilnego (CAAT).
W najnowszym oświadczeniu CAAT utrzymuje się, że linie lotnicze muszą nadal przestrzegać przepisów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa podczas obecnego odrodzenia lokalnej transmisji.
Obowiązujące od 13 kwietnia 2021 r. wytyczne obejmują:
Utrzymanie praktyk dystansowania społecznego w usługach pasażerskich na wszystkich poziomach operacji, od odprawy, przez wchodzenie na pokład i wysiadanie.
Pasażerowie są zobowiązani do noszenia maseczek przez cały czas trwania lotu przy jednoczesnym zachowaniu higieny rąk.
Żadne jedzenie i napoje nie będą podawane ani sprzedawane na pokładzie. Na pokładzie nie wolno również spożywać własnych posiłków i napojów. Jeśli jest to absolutnie konieczne, załogi mogą rozważyć zaoferowanie pasażerom wody pitnej w wyznaczonych z góry strefach dystansu społecznego na pokładzie samolotu.
Gazety, czasopisma lub broszury znajdujące się na pokładzie są zabronione, z wyjątkiem kart bezpieczeństwa lub broszur.
Piloci są zobowiązani do noszenia masek, podczas gdy cały personel pokładowy musi nosić zarówno maski, jak i rękawiczki przez cały czas pełnienia służby.
W przypadku lotów dłuższych niż 90 minut miejsca w dwóch ostatnich rzędach muszą być zarezerwowane na wypadek, gdyby ktoś zachorował na pokładzie.