Tajlandia-
The Royal Gazette opublikował na początku tego tygodnia przepisy, które zasadniczo czynią usługi wspólnego przejazdu, takie jak Grab lub Bolt, legalnymi w Tajlandii i zezwalają ludziom na korzystanie z ich osobistych pojazdów do pracy w takich usługach.
Te nowe zasady i przepisy, które nadal podlegają trzydziestodniowemu okresowi, w którym Departament Transportu Lądowego (DLT) opracuje szczegółowe zasady i wytyczne dla wszystkich zaangażowanych stron, weszły w życie pomimo ostrego sprzeciwu ze strony zorganizowanych firm taksówkarskich i kierowców , zwłaszcza w Bangkoku.
Według tych, którzy sprzeciwiają się nowym zasadom, zaszkodziłoby to ich źródłom utrzymania i, ich zdaniem, ogólnemu „doświadczeniu klienta” i „standardom bezpieczeństwa” obowiązującym w przypadku usług taksówkarskich i ich klientów.
Jednak zwolennicy nowych przepisów, w tym DLT, stwierdzili, że pozwala to większej liczbie osób zarabiać na życie w trudnym dla gospodarki okresie z powodu trwających ograniczeń Covid-19 i braku turystów.
Media TPN zwracają również uwagę, że w praktyce te aplikacje do wspólnych przejazdów istnieją już od wielu lat i zyskały popularność wśród znacznej części lokalnej ludności.
DLT stwierdziło, że każda osoba może zarejestrować tylko jeden pojazd i będzie podlegać zasadom i przepisom nie tylko firm oferujących wspólne przejazdy, ale także DLT w celu świadczenia swoich usług. Obejmowało to instalację systemu komunikacji elektronicznej zatwierdzonego przez DLT.
Istnieją również określone wymagania taryfowe i cenowe dla operatorów wspólnych przejazdów:
W przypadku małych i średnich samochodów opłata początkowa wyniesie nie więcej niż 50 bahtów za pierwsze dwa kilometry i nie więcej niż 12 bahtów za każdy kolejny przejechany kilometr.
W przypadku większych pojazdów opłata początkowa wyniesie nie więcej niż 200 bahtów za pierwsze dwa kilometry i nie więcej niż 30 bahtów za każdy kolejny przejechany kilometr.