Bangkok: 23 listopada 2021 –
Central Retail Corporation Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zdobyła 5 nagród Asian Excellence Awards 2021, co odzwierciedla wiodącą pozycję w handlu detalicznym i doskonały ład korporacyjny na poziomie międzynarodowym. Pięć nagród to tytuł najlepszego dyrektora generalnego w Azji, przyznany panu Yol Phokasub; Najlepszy dyrektor finansowy w Azji, przyznany panu Piya Nguiakaramahawongse; Najlepszy CSR w Azji; Najlepsza firma zajmująca się relacjami inwestorskimi i najlepszy zespół komunikacji korporacyjnej.
Nagrody Asian Excellence Awards przyznawane są przez Corporate Governance Asia, wiodący magazyn wydawany w Hongkongu, poruszający tematykę ekonomii i dobrego zarządzania. Są one przyznawane organizacjom wykazującym się wyraźną doskonałością w zakresie ładu korporacyjnego; wyniki finansowe i zarządzanie; społeczna i środowiskowa odpowiedzialność biznesu; relacje inwestorskie; i komunikacji korporacyjnej. Zwycięskie firmy wybierane są z krajów i regionów całej Azji, w tym z Chin, Hongkongu, Indonezji, Malezji, Filipin, Singapuru, Tajwanu, Tajlandii i Wietnamu. Szczegółowo:
- Nagrodę dla najlepszego dyrektora generalnego w Azji otrzymał pan Yol Phokasub, dyrektor generalny Central Retail Corporation PCL. Jury brało pod uwagę przywództwo w zapewnianiu zrównoważonego wzrostu, silnych strategii biznesowych i społecznej odpowiedzialności biznesu na rzecz organizacji, zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym, w obliczu wyzwań związanych z kryzysem Covid-19.
- Nagroda dla najlepszego dyrektora finansowego w Azji została przyznana panu Piya Nguiakaramahawongse, dyrektorowi finansowemu. W panelu brano pod uwagę biegłość w zarządzaniu finansami, kontroli i przygotowaniu budżetu, a także skuteczne równoważenie planów inwestycyjnych, aby organizacja zachowała elastyczność i była gotowa dostosować się do szybkich zmian.
- Nagroda Asia's Best CSR została przyznana firmie Central Retail Corporation PCL za działania wewnętrzne i zewnętrzne firmy, ich wpływ na wszystkich powiązanych interesariuszy oraz bycie przewodnikiem w realizacji korzyści płynących z dobrego ładu korporacyjnego.
- Nagroda dla Najlepszej Spółki Relacji Inwestorskich została przyznana spółce Central Retail Corporation PCL. Miało to na celu skuteczną komunikację spółki z inwestorami, która była rzetelna, przejrzysta i sprawiedliwa, zgodnie z podstawowymi zasadami relacji inwestorskich, wzmacniając zaufanie do spółki zarówno w kraju, jak i za granicą.
- Nagrodę za najlepszą komunikację korporacyjną otrzymała firma Central Retail Corporation PCL. Uwzględniono tu wyjątkową, skuteczną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną firmy oraz konstruktywne strategie i planowanie komunikacji, które promowały pozytywny wizerunek firmy na arenie międzynarodowej.
Pan Yol Phokasub, dyrektor generalny Central Retail Corporation PCL skomentował: „Jesteśmy naprawdę zaszczyceni wyborem przez magazyn Corporate Governance Asia. Nagrody te są kolejnym osiągnięciem kadry zarządzającej i wszystkich pracowników Central Retail. Świadczą one o zaangażowaniu naszej firmy w doskonalenie zarządzania, wyników finansowych, relacji inwestorskich, społecznej odpowiedzialności biznesu, praktyk środowiskowych i komunikacji korporacyjnej. Chociaż stanęliśmy przed wielkimi wyzwaniami związanymi z kryzysem związanym z pandemią Covid-19, Central Retail w dalszym ciągu aktywnie dąży do rozwoju swojej działalności i aktywnie ją napędza, jednocześnie wspierając społeczności na różne sposoby. Firma połączyła siły z rządem, starając się powstrzymać pandemię COVID-19, a także wspierając wszystkie sektory w celu ponownego otwarcia kraju i wzmocnienia gospodarki narodowej, aby stała się silniejsza niż kiedykolwiek. Przy tej okazji chciałbym wyrazić wdzięczność naszym klientom, partnerom, akcjonariuszom i wszystkim sektorom za zaufanie do Central Retail, a naszym pracownikom za zaangażowanie i poświęcenie we wspólnym prowadzeniu organizacji.”
Central Retail stara się prowadzić swoją działalność w sposób zrównoważony, będąc jednocześnie wiodącym tajskim sprzedawcą detalicznym posiadającym najbardziej kompleksowo opracowane platformy omnichannel w Tajlandii dla klientów, pracowników, partnerów, akcjonariuszy i społeczności. Zaangażowanie to współgra z wizją firmy, zgodnie z którą spółka ma być Central to Life, a także podkreśla, że Central Retail będzie utrzymywać przejrzystą i skuteczną komunikację ze społecznościami inwestorów, przy jednoczesnym przestrzeganiu najwyższych standardów ładu korporacyjnego.
# # #
O Central Retail
Central Retail Corporation Company Limited (Central Retail) jest liderem handlu detalicznego w Tajlandii i flagową firmą u podstaw Central Group. Posiada sieć 3,641 sklepów markowych (stan na 30 września 2021 r.) oferujących produkty wielokategoryjne w kanałach wieloformatowych, takich jak domy towarowe, sklepy ogólnospożywcze, sklepy specjalistyczne, supermarkety, hipermarkety, place oraz sprzedaż internetowa za pośrednictwem platform omnichannel. Działalność Central Retail podzielona jest na 4 segmenty operacyjne oparte na jednostkach biznesowych; (1) Moda, która koncentruje się na odzieży i akcesoriach w ramach Central Department Store, Robinson Department Store, Supersports, Central Marketing Group (CMG) i Rinascente; (2) Hardline, która koncentruje się na elektronice i majsterkowaniu pod markami Thai Watsadu, Baan and Beyond, Power Buy, Nguyen Kim, OfficeMate, B2S i meb; (3) Żywność, która koncentruje się na artykułach spożywczych w Central Food Hall, Tops Market, Tops Daily, FamilyMart, Big C/GO! i Lanchi Mart; oraz (4) Property, która koncentruje się na wynajmie nieruchomości handlowych podmiotom trzecim i własnym sklepom pod markami Robinson Lifestyle Center, Tops Plaza i Big C/GO!. Na dzień 30 września 2021 r. Central Retail jest obecny w 3 krajach – w 56 prowincjach Tajlandii, 39 prowincjach Wietnamu oraz w kluczowych miastach Włoch (stan na 30 września 2021 r.).
Poprzedni to komunikat prasowy opublikowany za pełną zgodą i autoryzacją organizacji wymienionych w materiałach PR i mediach TPN. Oświadczenia, przemyślenia i opinie organizacji biorącej udział w komunikacie prasowym są całkowicie ich własnymi i niekoniecznie muszą odzwierciedlać wypowiedzi mediów TPN i jej pracowników.