Aktywność inwestycyjna w hotelach w Tajlandii mocno odbiła, mówi raport JLL

Bangkok, 14 grudnia 2021 r. – Oczekuje się, że wielkość inwestycji w tajlandzki sektor hotelarski w 2021 wzrośnie ponad pięciokrotnie w porównaniu z rokiem 2020, osiągając 12 miliardów THB do końca roku, przewiduje JLL (Jones Lang LaSalle Incorporated). Do chwili obecnej sprzedano 13 nieruchomości o łącznej wartości 5 miliardów THB, w porównaniu do czterech nieruchomości o łącznej wartości 1.9 miliarda THB sprzedanych w zeszłym roku.

Dane JLL śledzą transakcje sprzedaży obiektów hotelarskich, które są obsługiwane zgodnie z międzynarodowymi standardami. Należą do nich hotele, ośrodki wypoczynkowe i apartamenty z obsługą na kluczowych rynkach rozrywki w Bangkoku i Tajlandii.

Chakkrit Chakrabandhu Na Ayudhya, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży inwestycji w Azji, JLL Hotels & Hospitality Group, mówi: „Aktywność inwestycyjna w hotelach w Tajlandii powróciła do poziomu sprzed COVID-19. Przewidujemy, że całkowity wolumen inwestycji w tym roku osiągnie 12 miliardów THB, jeśli bieżące transakcje o łącznej wartości 7 miliardów THB zostaną zakończone do końca roku zgodnie z oczekiwaniami. Oznacza to, że całkowita wielkość inwestycji w 2021 r. może przekroczyć 10-letnią średnią 10 miliardów THB rocznie obserwowaną w latach 2009-2019”.

„W JLL niedawno zamknęliśmy sprzedaż 138-kluczowych Citadines Sukhumvit 23 Bangkok i pracujemy nad ponad 10 transakcjami hotelowymi o łącznej wartości ponad 17 miliardów THB. Spośród nich dwa prawdopodobnie zostaną zakończone do końca tego roku” – kontynuuje.

Według JLL ożywiona aktywność inwestycyjna w branży hotelowej w tym roku była napędzana przez dostępność aktywów o ratingu inwestycyjnym na sprzedaż, silny popyt ze strony inwestorów oraz zmniejszającą się lukę między oczekiwaniami cenowymi kupujących i sprzedających.

Pimpanga Yomchinda, wiceprezes ds. sprzedaży inwestycyjnej na Azję, JLL's Hotels & Hospitality Group, komentuje: „W miarę jak pandemia się przedłuża, coraz więcej właścicieli hoteli, w tym deweloperzy i operatorzy hotelowi, zdecydowało się zbyć jeden lub dwa aktywa ze swojego portfela w celu poprawy płynności. Sprzedawcy ci wykazali również większą elastyczność w ustalaniu cen. Z drugiej strony kupujący przyjęli bardziej realistyczne podejście do oczekiwań cenowych, zdając sobie sprawę, że zaczyna się pojawiać światło na końcu tunelu, a rabaty różnią się w zależności od aktywów”.

Zgodnie z obserwacjami JLL, luksusowe i kultowe obiekty hotelowe oferują niewielki lub żaden rabat ze względu na swój niezastąpiony charakter i profile właścicieli. Ponadto właściciele tych hoteli są generalnie mniej dotknięci pandemią w porównaniu z innymi.

Obserwacje JLL pokazują również, że ceny aktywów o ratingu inwestycyjnym w Bangkoku pozostały stosunkowo stabilne w porównaniu z rynkami kurortów, a większe rabaty obserwuje się na rynkach drugorzędnych, zwłaszcza w nieruchomościach średniej wielkości.

Biorąc pod uwagę liczbę transakcji sfinalizowanych w tym roku, 90% kupujących to lokalne rodziny zamożne, dobrze dokapitalizowane korporacje oraz międzynarodowe fundusze private equity tworzące lub rozszerzające swoje portfolio hotelowe. Biorąc pod uwagę wartość transakcji, oczekuje się, że w tym roku inwestorzy zagraniczni będą stanowić 62% nabywców hoteli w Tajlandii, biorąc pod uwagę pozostałe transakcje hotelowe, które prawdopodobnie zostaną zamknięte do końca roku.

Pani Pimpanga komentuje: „Pod względem wartości transakcji inwestycje hotelowe w Tajlandii odnotowały w tym roku znaczny wzrost udziału zagranicznego, szczególnie w porównaniu z ostatnimi 10 latami, w których udział zagraniczny wynosił średnio 37% rocznie”.

Chociaż JLL spodziewa się dalszego zainteresowania inwestorów zagranicznych w nadchodzących latach, firma uważa również, że łatwość ograniczeń w podróżowaniu transgranicznym zachęciłaby do większego uczestnictwa inwestorów zagranicznych w 2022 r., prowadząc do większej konkurencji o wysokiej jakości aktywa.

Biorąc pod uwagę szereg większych transakcji w przygotowaniu i zaufanie inwestorów do długoterminowych perspektyw dla branży turystycznej i hotelarskiej w Tajlandii, całkiem realistyczne jest oczekiwanie, że wolumen inwestycji hotelowych w 2022 r. Osiągnie nowy wysoki poziom po COVID-19 ”- Ms. Pimpanga kończy.

Zdjęcie: Citadines Sukhumvit 23 Bangkok, jeden z 13 obiektów hotelarskich w Tajlandii sprzedanych do tej pory w tym roku.

O JLL

JLL (NYSE: JLL) to wiodąca firma doradcza specjalizująca się w zarządzaniu nieruchomościami i inwestycjami. Naszą wizją jest ponowne wyobrażenie sobie świata nieruchomości, tworzenie satysfakcjonujących możliwości i niesamowitych przestrzeni, w których ludzie mogą realizować swoje ambicje. W ten sposób zbudujemy lepsze jutro dla naszych klientów, naszych ludzi i naszych społeczności. JLL to firma z listy Fortune 500, posiadająca blisko 300 biur korporacyjnych, działająca w ponad 80 krajach. JLL to nazwa marki i zastrzeżony znak towarowy firmy Jones Lang LaSalle Incorporated.

Poprzedni to komunikat prasowy opublikowany za pełną zgodą i autoryzacją organizacji wymienionych w materiałach PR i mediach TPN. Oświadczenia, przemyślenia i opinie organizacji biorącej udział w komunikacie prasowym są całkowicie ich własnymi i niekoniecznie muszą odzwierciedlać wypowiedzi mediów TPN i jej pracowników.

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/