Poniżej znajduje się nasza ekskluzywna cotygodniowa funkcja, w której zadajemy naszym czytelnikom aktualne pytanie, a następnie dajemy Ci tydzień na udzielenie odpowiedzi na naszych różnych kanałach, gromadząc różnorodny zakres odpowiedzi i opinii do zaprezentowania Wam, naszym cenionym czytelnikom. Oto wyniki naszego ostatniego pytania…
W zeszłym tygodniu poprosiliśmy Cię o następujące pytania:
Jak TY zaproponowałbyś, aby Tajlandia poprawiła bezpieczeństwo pieszych na drogach?
Kontekst stojący za tym pytaniem był następujący:
W tym tygodniu zainspirowany jedną z największych historii minionego tygodnia iw którym młoda lekarka została tragicznie zabita przez policjanta pędzącego na motocyklu podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych w Bangkoku, zadaliśmy to pytanie.
Oto, co mieliście do powiedzenia nasi czytelnicy, gdy nasi redaktorzy wybrali niektóre z najbardziej zróżnicowanych odpowiedzi, aby podkreślić różne punkty widzenia. Oczywiście, we nie można tutaj umieścić opinii wszystkich, więc wybrano szereg najróżniejszych opinii. Jak zawsze, poniższe opinie i stwierdzenia są własnymi opiniami czytelnika i mogą nie odzwierciedlać opinii mediów TPN. Wprowadzono drobne zmiany tylko w pisowni i gramatyce:
PS Mieliśmy setki komentarzy do tego talkbacku, jednego z naszych najbardziej w historii. Zdecydowana większość ludzi stwierdziła, że potrzebne jest surowe egzekwowanie przepisów w przeciwieństwie do większej liczby znaków, kampanii PR, malowania dróg, usuwania przejść dla pieszych, wzrostu grzywien itp. Większość uważała, że Tajlandia ma już wystarczająco dużo przepisów (a są setki dla ruchu) i nie trzeba robić więcej, a raczej egzekwować obecne.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Piotr M-jedynym sposobem na zmianę wzorca zachowań kierowców w Tajlandii jest edukacja, zainstalowanie programu edukacji kierowców podobnego do tych w większości krajów, które chcielibyśmy naśladować, a następnie egzekwowanie prawa przez dobrze wyszkolonych i opłacanych Tajlandzka policja drogowa (TTP) i odpowiednie wysokie grzywny, które są potężnym czynnikiem zniechęcającym do złego zachowania, wykorzystując hańbę społeczną. Dobre umiejętności prowadzenia pojazdu muszą być oficjalnie zatwierdzone i potwierdzone.
-=-=–=-==-=-=-=-=-
Ray Z- Czy zauważyłeś, jak wielu ludzi pije alkohol na plaży… i jeździ do domu? Czy zauważyłeś, ile osób prowadzi samochód i patrzy na telefon komórkowy? Weźmy na przykład Food Panda i Grab. Im więcej dostaw robi kierowca, tym więcej zarabia. Są jednymi z najgorszych kierowców motocyklowych w Pattaya… powiększają i wychodzą z ruchu, jakby byli właścicielami drogi. Policja powinna patrolować, a nie siedzieć pod drzewem w cieniu.
-=-=-=-=-=-=-=-
RF-
Głównym źródłem problemu jest kultura. Większość Tajów robi to, co chce, prowadząc samochody, ciężarówki lub motocykle. Najlepszym tego przykładem jest policjant, który zabił lekarza. Nie nosił kasku, nie miał ubezpieczenia, nie miał prawa jazdy na rower i nie tylko. W ciągu czterech lat mojego życia w Tajlandii, jeżdżąc samochodem lub motocyklem, jeżdżąc na rowerze lub spacerując, mogę powiedzieć, że widziałem to wszystko.
Tajlandia ma jeden z najgorszych wskaźników wypadków na świecie.
Ludzie muszą być lepiej wykształceni w zakresie prowadzenia pojazdu, a policja musi wydawać więcej mandatów za wykroczenia drogowe