Przewoźnicy i kierowcy zbierają się na nocnym proteście przed Ministerstwem Energii, żądając dymisji ministra z powodu wysokich cen paliw

Bangkok -

Grupa kierowców ciężarówek zbiera się na nocnym proteście przed Ministerstwem Energii w dzielnicy Chatuchak w Bangkoku, aby domagać się dymisji ministra po tym, jak ich zdaniem nie rozwiązuje problemów związanych z wysokimi cenami paliwa.

Apichart Prairungruang, przewodniczący Federacji Transportu Lądowego Tajlandii (LTFT), ogłosił, że członkowie grupy „Truck Power” będą kontynuować protest i pozostawać na noc przed ministerstwem, aby wywrzeć nacisk na rezygnację ministra Supattanaponga Punmeechaowa.

„Dzisiaj na pewno zostaniemy na noc. Chciałbym jasno ogłosić. Pan Supattanapong nie zasługuje na to stanowisko, bo odpowiada za dbanie o zasoby energii i gospodarkę, ale ceny paliw i towarów drożeją w całym kraju. Nie ma inteligencji” – powiedział Apichart.

Protest „Truck Power” został zorganizowany zgodnie z prawem i pokojowo przez przedsiębiorców zajmujących się transportem logistycznym – w tym kierowców ciężarówek, taksówkarzy, kierowców autobusów i kierowców ciężarówek – z kilkoma ciężarówkami rozmieszczonymi od rana wzdłuż ulicy Vibhavadi Rangsit. Wystąpiono m.in. na temat tego, jak nieuzasadniona jest struktura dystrybucji cen paliw i sprzyja jedynie ograniczonym grupom kapitałowym, ignorując inne małe firmy z tej samej branży, zgodnie z ich oświadczeniem.

Prezes LTFT stwierdził również, że według nich rząd traktuje przewoźników jak obywateli drugiej kategorii. Wcześniej rząd wyciągnął pomocną dłoń dla prominentnych linii lotniczych, ale nie dla przewoźników, którzy, jak twierdzi LTFT, również zostali poważnie poszkodowani przez ograniczenia i środki związane z Covid-19 w ciągu ostatnich dwóch lat, zwłaszcza zamknięcie granic lądowych.

Kontynuował: „Rząd pomógł liniom lotniczym, zmniejszając podatek akcyzowy na paliwo z 7.44 bahta za litr do 0.20 bahta za litr. Jednak cena oleju napędowego podlegała akcyzie w wysokości 5.99 bahtów/litr i nigdy nie została obniżona, co jest nieuzasadnione. Zmiana z 5% oleju napędowego zmieszanego z 7% estrem metylowym oleju palmowego również nie obniżyła ceny paliwa, co nie miało sensu.”

„Zorganizowaliśmy te działania zgodnie z prawem jako symboliczny protest. Upewnimy się, że nie sprawi to ludziom żadnych kłopotów. Chcieliśmy tylko poinformować rząd, że jeśli system transportowy zostanie zamknięty w ten sposób, co zrobią?” Apichart zakończył.

Zdjęcie dzięki uprzejmości: Sanook

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-

Potrzebujesz ubezpieczenia Covid-19 na następną podróż do Tajlandii? Kliknij tutaj.

Śledź nas na Facebook

Dołącz do nas na LINE, aby złamać alerty!

Zapisz się!
Nie Meechukhun
National News Writer w The Pattaya News od września 2020 r. do października 2022 r. Urodzona i wychowana w Bangkoku, Nop lubi opowiadać historie o swoim rodzinnym mieście słowami i obrazami. Jej doświadczenie edukacyjne w Stanach Zjednoczonych i pasja do dziennikarstwa ukształtowały jej autentyczne zainteresowania społeczeństwem, polityką, edukacją, kulturą i sztuką.