Krajowy –
Tajlandia zdobyła nagrodę Narodów Zjednoczonych za usługi publiczne (UNPSA) przez pięć kolejnych lat za poprawę usług publicznych i wewnętrzne reformy biurokratyczne w całym kraju, poinformował zastępca rzecznika prasowego w dniu 4 marca.
Ratchada Thanadirek z biura rządowego ujawnił, że premier Prayut Chan-O'Cha nakazał wszystkim agencjom państwowym kontynuowanie reform zgodnie z narodowymi strategiami rządu mającymi na celu poprawę jakości życia ludzi.
Dodała również, że w ciągu ostatnich pięciu lat rząd postępował zgodnie ze swoją polityką, która doprowadziła do zmian w wielu wymiarach i poprawiła zadowolenie opinii publicznej, co doprowadziło do otrzymania przez Tajlandię nagrody UNPSA od 2017 roku.
Według oficjalnego badania rozwój usług w ośrodkach rządowych z roku na rok poprawiał zadowolenie społeczeństwa i osiągnął aż 84.81 proc. obniżenie i/lub anulowanie opłat serwisowych itp.
Ranking Tajlandii w World Competitiveness Ranking of the IMD Business School oraz ocena zdolności i gotowości gospodarki do transformacji gospodarczej w rządzie i społeczeństwie znalazła się na 20. miejscu wśród 64 krajów w 2021 r., zajmując trzy miejsca w górę od 2020 r. W 21 r. kraj ten znalazł się również na 2020. miejscu pod względem łatwości prowadzenia działalności gospodarczej.
Ratchada ujawnił również, że Tajlandia znalazła się na 57. miejscu na 193 krajów w Indeksie rozwoju e-administracji Organizacji Narodów Zjednoczonych dla obiektów usług online.
„Wszystko to było wynikiem zaangażowania rządu w poprawę jakości życia ludzi zgodnie z jego polityką… Rząd nalegał, aby nadal dokonywał reform w kraju pod każdym względem na lepsze” – dodał zastępca rzecznika.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Potrzebujesz ubezpieczenia Covid-19 na następną podróż do Tajlandii? Kliknij tutaj.
Śledź nas na Facebook