UNICEF i Ministerstwo Zdrowia Publicznego uruchamiają innowacyjną platformę, aby chronić wrażliwe dzieci przed przemocą w Tajlandii

BANGKOK, 10 marca 2022 r. – Regionalny Urząd Zdrowia 8, Ministerstwo Zdrowia Publicznego i UNICEF podpisały umowę na uruchomienie Primero, innowacyjnej platformy internetowej do zarządzania przypadkami, w szpitalu prowincji Udon Thani. Dzięki Primero pracownicy socjalni będą mogli lepiej reagować na przypadki przemocy, nadużyć i zaniedbań, zapewniając na czas wysokiej jakości wsparcie dzieciom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji.

Obecnie używana w ponad 40 krajach i terytoriach platforma internetowa Primero jest cyfrowym dobrem publicznym, które ma na celu ułatwienie zarządzania sprawami dla pracowników usług społecznych. Platforma zapewnia przyjazne dla użytkownika formularze cyfrowe i przejrzyste przepływy pracy, aby pomóc pracownikom socjalnym w zarządzaniu sprawami i ich dokumentowaniu, od identyfikacji i rejestracji po ocenę, planowanie spraw, skierowania i przeniesienia oraz zamykanie spraw.

Zarządzanie sprawami obejmuje pracę z dziećmi i rodzinami w celu planowania, przetwarzania i monitorowania usług oraz wsparcia dla dzieci wymagających opieki i ochrony. Wiąże się to z poruszaniem się po skomplikowanym i często niepowiązanym zestawie usług i wsparcia dostępnych w szpitalu i poza nim.

Primero będzie wspierać pracowników socjalnych w szpitalu prowincjonalnym Udon Thani w ich roli zarządzania przypadkami, przenosząc dokumentowanie procesów online i łącząc je ze szpitalnym systemem informacji o pacjentach i usługach. Zapewni to, że procesy zarządzania sprawami będą bardziej wydajne niż w wolniejszym systemie papierowym i będą mogły w pełni zaspokajać potrzeby dzieci, dzięki czemu dzieci będą lepiej chronione, a rodziny lepiej wspierane.

Dzięki aktualnym informacjom o wzorcach naruszeń i czynnikach ryzyka pracownicy socjalni mogą pomóc rodzinom wykryć wczesne oznaki przemocy i zapobiegać poważnym przypadkom. Na przykład informacje o dzieciach zidentyfikowanych jako zagrożone przemocą i wykorzystywaniem przez innowacyjny system Tarczy Dzieci w Tajlandii zostaną przekazane do Primero, które zaleci działania zapobiegawcze zapewniane przez One-Stop Crisis Centres w szpitalach i monitoruje wyniki, aby zapobiec dalszym zagrożeniom.

 „Zbyt wiele dzieci jest narażonych na ryzyko, gdy zostaną skierowane od jednego usługodawcy do drugiego z powodu braku pracowników socjalnych oraz wydajnych i przyjaznych dla użytkownika narzędzi zapewniających terminowe i wysokiej jakości wsparcie”, powiedział Kyungsun Kim, przedstawiciel UNICEF w Tajlandii. .

„Dlatego UNICEF wspiera uruchomienie przez Ministerstwo Zdrowia Publicznego innowacyjnej platformy Primero w prowincji Udon Thani z planem ekspansji w całej Tajlandii w przyszłości – aby wykorzystać technologię jako siłę dobra do koordynowania krytycznego wsparcia dla wrażliwych dzieci. Żadne dziecko nie powinno żyć w strachu ani pozostać w tyle” – powiedziała.

„Ministerstwo Zdrowia Publicznego ma na celu poprawę systemu ochrony dzieci, aby lepiej chronić przed przemocą, wykorzystywaniem seksualnym i wykorzystywaniem. Platforma Primero pomoże zintegrować usługi dostępne w ministerstwie oraz między ministerstwem a innymi agencjami” – powiedział dr Paramet Kingko, dyrektor Regionalnego Urzędu Zdrowia 8.

„Primero pomoże ulepszyć system ochrony dzieci w Tajlandii. Platforma, która ułatwia zarządzanie sprawami, nie tylko będzie wspierać kierowanie i przekazywanie dzieci potrzebujących ochrony, ale także pomaga monitorować, identyfikować i oceniać osoby narażone na ryzyko. Platforma ta może być łatwo zastosowana w celu ułatwienia nowych normalności i sposobów pracy podczas i po COVID-19” – powiedział dr Chanvit Tharathep, były inspektor generalny 8. Biura Regionalnego Zdrowia, który zainicjował współpracę między ministerstwem a UNICEF.

Przemoc wobec dzieci jest w Tajlandii powszechna, a 58 procent dzieci w wieku poniżej 14 lat spotyka się z karami fizycznymi i psychologicznymi w domu, zgodnie z badaniem wielu wskaźników klastra (MICS 2019) z 6 r. przeprowadzonym przez Krajowy Urząd Statystyczny i UNICEF. Wiele przypadków nie jest zgłaszanych, a sytuacja pogorszyła się tylko podczas pandemii COVID-19, gdy dzieci pozostały w domu i zostały odizolowane od wsparcia.

Przemoc ma niszczący i trwający całe życie wpływ na samopoczucie, naukę i rozwój dzieci. Oprócz urazów fizycznych wpływa na rozwój mózgu, upośledza zdolność uczenia się i nawiązywania kontaktów oraz naraża je na większe ryzyko zaburzeń zdrowia psychicznego, depresji, lęków, samookaleczeń, ryzykownych zachowań i samobójstw.

Przy zaledwie czterech pracownikach socjalnych na każde 100,000 XNUMX osób w Tajlandii, pilna potrzeba wspierania przepracowanych i niedofinansowanych pracowników socjalnych w ich rolach związanych z zarządzaniem sprawami jest bardziej dotkliwa niż kiedykolwiek. Ministerstwo Zdrowia Publicznego i UNICEF planują rozszerzyć adopcję Primero na inne szpitale w kraju, aby każde dziecko, które spotkało się z przemocą, nadużyciem i zaniedbaniem, mogło otrzymać kompleksowe usługi, świadczone poprzez skuteczny, skoncentrowany na dziecku proces zarządzania przypadkami.

Tajlandia podjęła inne kluczowe kroki w celu lepszej ochrony dzieci, w tym utworzenie Ośrodków Kryzysowych One Stop w każdym szpitalu okręgowym, aby zapewnić leczenie i wsparcie dla dzieci doświadczających przemocy i wykorzystywania. UNICEF pracuje obecnie nad ułatwieniem procesów zarządzania sprawami, które łączą te ośrodki z innymi usługami społecznymi, w tym całodobową infolinią 24 i prowincjonalnymi schroniskami dla dzieci i rodzin.

Planowane uruchomienie Primero w innych szpitalach pomoże większej liczbie dzieci w całej Tajlandii otrzymać skuteczną i kompleksową opiekę społeczną, a także opiekę i ochronę.

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/