Bangkok -
Naczelny dowódca Królewskiej Armii Tajskiej, Chalermphon Srisawad, dzisiaj, 10 maja, wyraził swoje obawy dotyczące internetowej platformy transportowej „Lazada” i jej kontrowersyjnej reklamy wideo, która według władz była kpiną z tajlandzkiej rodziny królewskiej.
Reklama była częścią kampanii zakupowej Lazady 5.5, stworzonej przez Intersect Design Factory, której właścicielem była wpływowa osoba w mediach społecznościowych, Aniwat Prathumthin, powszechnie znana ze swojego pseudonimu „Nara Crape Kratoey”.
Treść reklamy przedstawia trzy osoby – jedna (sama Nara) siedziała na podłodze, jedna przebierała się za Tajkę w średnim wieku i wysokiej klasy i siedziała na luksusowej sofie, a jedna była na wózku inwalidzkim, który widział wielu widzów kpiących z niepełnosprawnych. Wielu z nich sprawdzało również, czy reklama wydawała się obrażać członków rodziny królewskiej.
Wczoraj Royal Thai Army ogłosiła, że armia zakazała firmie zajmującej się zakupami online i jej pojazdami na wszystkich swoich terytoriach, departamentach i organizacjach, aby zaprotestować przeciwko kontrowersyjnej reklamie i pokazać swoje silne poparcie dla instytucji królewskiej.
Szef sił obronnych, Chalermphon, powiedział przez rzecznika Królewskiej Armii Tajskiej, Teeraponga Pattamasing Na Ayutthaya, że jest zaniepokojony tą kwestią, ponieważ wpłynęła ona na uczucia Tajów.
„Armia zajmuje stanowisko w sprawie ochrony i utrzymania monarchii i nie pozwoli żadnej grupie ani nikomu na nękanie najwyższej instytucji kraju” – dodano w oświadczeniu.
Tymczasem Ministerstwo Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego (DES) planuje wnieść oskarżenie przeciwko firmie, a prezenterzy widziani w reklamie wideo spełnili prośbę Srisuwana Chanyi, sekretarza generalnego Tajskiego Stowarzyszenia Ochrony Konstytucji.
Minister DES, Chaiwut Thanakmanusorn, ostrzegł również osoby mające wpływ na media społecznościowe, aby dokładnie rozważyły treść wiadomości, klipów i reklam przed opublikowaniem ich na platformach internetowych, ponieważ mogą one wpłynąć na negatywne uczucia Tajów lub zawierać nielegalne i nieetyczne treści.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Potrzebujesz ubezpieczenia Covid-19 na następną podróż do Tajlandii? Kliknij tutaj.
Śledź nas na Facebook
Dołącz do nas na LINE, aby złamać alerty!