Tajska armia zakazuje Lazadzie po kontrowersyjnej reklamie internetowej, DES, aby wnieść oskarżenia przeciwko firmie

Bangkok -

Naczelny dowódca Królewskiej Armii Tajskiej, Chalermphon Srisawad, dzisiaj, 10 maja, wyraził swoje obawy dotyczące internetowej platformy transportowej „Lazada” i jej kontrowersyjnej reklamy wideo, która według władz była kpiną z tajlandzkiej rodziny królewskiej.

Reklama była częścią kampanii zakupowej Lazady 5.5, stworzonej przez Intersect Design Factory, której właścicielem była wpływowa osoba w mediach społecznościowych, Aniwat Prathumthin, powszechnie znana ze swojego pseudonimu „Nara Crape Kratoey”.

Treść reklamy przedstawia trzy osoby – jedna (sama Nara) siedziała na podłodze, jedna przebierała się za Tajkę w średnim wieku i wysokiej klasy i siedziała na luksusowej sofie, a jedna była na wózku inwalidzkim, który widział wielu widzów kpiących z niepełnosprawnych. Wielu z nich sprawdzało również, czy reklama wydawała się obrażać członków rodziny królewskiej.

To zdjęcie zostało opublikowane na Facebooku rzecznika armii w poniedziałek. Wiadomość mówi, że Lazada jest niemile widziany na terenach wojskowych, w proteście przeciwko reklamie, która była w złym sumieniu.

Wczoraj Royal Thai Army ogłosiła, że ​​armia zakazała firmie zajmującej się zakupami online i jej pojazdami na wszystkich swoich terytoriach, departamentach i organizacjach, aby zaprotestować przeciwko kontrowersyjnej reklamie i pokazać swoje silne poparcie dla instytucji królewskiej.

Szef sił obronnych, Chalermphon, powiedział przez rzecznika Królewskiej Armii Tajskiej, Teeraponga Pattamasing Na Ayutthaya, że ​​jest zaniepokojony tą kwestią, ponieważ wpłynęła ona na uczucia Tajów.

„Armia zajmuje stanowisko w sprawie ochrony i utrzymania monarchii i nie pozwoli żadnej grupie ani nikomu na nękanie najwyższej instytucji kraju” – dodano w oświadczeniu.

„ดีอีเอส”ลุยดำเนินคดี „ลาซาด้า-นาราฯ” ปมโฆษณาไม่เหมาะสม

Tymczasem Ministerstwo Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego (DES) planuje wnieść oskarżenie przeciwko firmie, a prezenterzy widziani w reklamie wideo spełnili prośbę Srisuwana Chanyi, sekretarza generalnego Tajskiego Stowarzyszenia Ochrony Konstytucji.

Minister DES, Chaiwut Thanakmanusorn, ostrzegł również osoby mające wpływ na media społecznościowe, aby dokładnie rozważyły ​​treść wiadomości, klipów i reklam przed opublikowaniem ich na platformach internetowych, ponieważ mogą one wpłynąć na negatywne uczucia Tajów lub zawierać nielegalne i nieetyczne treści.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-

Potrzebujesz ubezpieczenia Covid-19 na następną podróż do Tajlandii? Kliknij tutaj.

Śledź nas na Facebook

Dołącz do nas na LINE, aby złamać alerty!

Zapisz się!
Nie Meechukhun
National News Writer w The Pattaya News od września 2020 r. do października 2022 r. Urodzona i wychowana w Bangkoku, Nop lubi opowiadać historie o swoim rodzinnym mieście słowami i obrazami. Jej doświadczenie edukacyjne w Stanach Zjednoczonych i pasja do dziennikarstwa ukształtowały jej autentyczne zainteresowania społeczeństwem, polityką, edukacją, kulturą i sztuką.