Ekskluzywny wywiad z dyrektorem generalnym DRVR, wiodącego dostawcy telematyki mobilnej w ASEAN

Nie ma najlepszego miejsca na świecie w życiu człowieka — tylko właściwe miejsce. Jednak znalezienie idealnego miejsca do wspólnej pracy i radosnego życia to nie spacer po parku, ale David, dyrektor generalny DRVR, był w stanie to zrobić! Obecnie mieszka z żoną w Pattaya i ma nowe biuro w Skybeach Condo dla zespołu programistów, pracując na plaży! 

Dowiedzmy się więcej o nim i jego działalności oraz podzielmy się jego poglądami na temat Tajlandii. - co on robi? Co sprawiło, że zdecydował się zamieszkać i mieć biuro w Pattaya? 

 

P: Cześć David, opowiedz mi trochę o sobie i swoim życiu w Pattaya.

 

Odp.: Jestem David Henderson, dyrektor generalny i współzałożyciel DRVR. Mieszkam w Tajlandii od 7 lat z żoną Aną (rumuńską). Urodziłem się na Seszelach u wybrzeży Afryki. Przez pierwsze pięć lat życia w Tajlandii mieszkałem w Bangkoku, ale przeniosłem się do Pattaya w 2021 roku. Zmęczyło mnie zanieczyszczenie powietrza i ciągłe powodzie. 

P: Proszę przedstawić swoją firmę.

O: DRVR (Pronounced Driver) wykorzystuje technologię, aby uczynić drogi bezpieczniejszymi i zmniejszyć emisję CO2. Używamy czujników w smartfonie do wykrywania wypadków, szacowania emisji CO2 i dostarczania kierowcom i pasażerom informacji zwrotnych na temat ich jazdy. 

Sprzedajemy nasze usługi na zasadzie abonamentu innym firmom. Jeśli znasz jakieś firmy zainteresowane redukcją emisji CO2 i wypadkami drogowymi, chętnie z nimi porozmawiamy. Możesz skontaktować się z nami przez e-mail info@drvr.co lub odwiedź nas w sklepie 2, Skybeach Condo.

P: Dlaczego założyłeś się w Tajlandii? 

O: Wszyscy założyciele DRVR pochodzą z Australii. Współpracowaliśmy z wiodącą firmą pomocy drogowej w Australii RACV. Postanowiliśmy znaleźć DRVR w 2015 roku i postanowiliśmy przenieść firmę do Tajlandii. Wybraliśmy Tajlandię ze względu na dużą koncentrację producentów OEM samochodów i motocykli oraz stosunkowo dużą branżę ubezpieczeniową. W tym czasie Tajlandia miała również znaczącą i rozwijającą się scenę startupową. 

P: Dlaczego Pattaya? 

O: Wybraliśmy Pattayę z wielu powodów. To dogodna lokalizacja, mniej niż 90 minut od lotniska Swampy i dwie godziny od Bangkoku. Jest to również wygodne dla Wschodniego Wybrzeża. Mamy wielu klientów zlokalizowanych w niewielkiej odległości stąd. Pattaya oferuje również niedrogi czynsz, dobre szkoły i niesamowity styl życia na plaży bez zanieczyszczeń i ruchu w Bangkoku. 

P: Jak wygląda współpraca zespołowa w firmie?

O: DRVR ma obecnie 23 pracowników rozsianych po całym świecie. Mamy centrum rozwoju w Wongamat Beach. Mamy pracowników z 15 różnych krajów: Australii, Tajlandii, Ukrainy, Rosji, Birmy, Etiopii, Wielkiej Brytanii i Hongkongu. Większość naszych pracowników to programiści lub osoby techniczne.  

Mamy dość młody zespół, ale także kilka doświadczonych osób, które równoważą wszystko. Zatrudniamy, więc jeśli jesteś zainteresowany oprogramowaniem, telematyką lub danymi, skontaktuj się z nami. 

 

P: Jaki jest cel Twojej firmy?

O: Jesteśmy firmą zorientowaną na cel. Naszym nadrzędnym celem jest zmniejszenie liczby wypadków drogowych. Firma jest firmą nastawioną na zysk i działa jako małe, szybko rozwijające się przedsiębiorstwo. 

 

P: Porozmawiajmy o projektach. Czy są jakieś projekty, nad którymi teraz pracujesz? 

O: DRVR ma wiele projektów, nad którymi obecnie pracujemy. Na początku tego roku wprowadziliśmy nowe rozwiązanie, które pozwala właścicielom pojazdów zobaczyć, ile CO2 emitują ich pojazdy. Pracujemy nad rozszerzeniem tego, aby pomóc ludziom zmniejszyć ich ślad węglowy poprzez zmianę sposobu jazdy. Będziemy wykorzystywać sztuczną inteligencję do stworzenia silnika rekomendacji, aby pokazać kierowcom, jak mogą zmniejszyć emisję CO2. 

P: Jakieś duże projekty, na które nie możesz się doczekać w 2023 roku?

O: Mamy przed sobą kilka ekscytujących projektów. Nasze przychody znacznie wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Planujemy zamknięcie naszej rundy Serii A w ostatnim kwartale tego roku z japońskim partnerem strategicznym. 

 

P: Ponieważ Twoja firma koncentruje się na bezpieczeństwie, podziel się swoimi poglądami na temat wypadków drogowych i samochodowych w Tajlandii.

Odp.: Bezpieczeństwo drogowe było historycznie problemem w Tajlandii, a raporty ONZ pokazują, że Tajlandia zajmuje drugie miejsce na świecie za Libią pod względem śmiertelnych ofiar wypadków drogowych (2014). Dobrą wiadomością jest to, że liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych nieco spadła, a ranking Tajlandii poprawił się z drugiego do ósmego najgorszego. Wiele firm zaczęło wdrażać technologię, aby zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, w tym rozwiązania takie jak nasz produkt Drive Safe. 

P: Gdybyś miał uprawnienia do zmiany czegoś w Tajlandii, co by to było i dlaczego? 

O: To bardzo politycznie nacechowane pytanie. Mamy politykę firmy, aby nie angażować się w politykę. Interesuje nas przede wszystkim zmniejszenie liczby wypadków drogowych i poprawa bezpieczeństwa na drogach. Rząd podjął szereg pozytywnych kroków, takich jak wprowadzenie obowiązkowych fotelików samochodowych dla dzieci. Istnieje koncepcja zwana efektem kobry. Efekt kobry jest najbardziej bezpośredni rodzaj perwersyjnej zachęty, zazwyczaj dlatego, że zachęta nieumyślnie nagradza ludzi za pogorszenie problemu. Termin ten służy do zilustrowania, w jaki sposób niewłaściwa stymulacja w ekonomii i polityce może powodować niezamierzone konsekwencje.

Najlepszym tego przykładem jest niedawne wprowadzenie wysokich grzywien i kar za niebezpieczną i lekkomyślną jazdę. Pochowany w rachunku „Funkcjonariuszowi policji drogowej, który przegra w sądzie, grozi postępowanie dyscyplinarne”. W ten sposób policjanci drogowi będą ostrożniejsi przy wystawianiu mandatów”. To świetny przykład efektu kobry. Wprowadź ostrzejsze kary, ale potem dodaj żądło w ogon, co oznacza, że ​​w większości przypadków nie będą one egzekwowane. 

Często pojawiają się apele policji o bardziej rygorystyczne egzekwowanie i intensywniejsze działania, jednak każdy musi wziąć na siebie pewien poziom odpowiedzialności za bezpieczeństwo na drogach. Szkolenie i coaching kierowców mogą mieć duży wpływ na bezpieczeństwo na drogach. W innych krajach, takich jak Australia, młodzi kierowcy mają obowiązek nadzorowanej jazdy. Jak lub czy to zadziała w Tajlandii, to się okaże. 

P: Opisz siebie w trzech słowach

A: Namiętny, odstające, sprężysty. Jestem naprawdę pasjonatem wszystkiego, co robię, rzucam się w wir pracy. Zawsze byłem odstającym lub outsiderem. Na przykład w młodości wstąpiłem do partii komunistycznej i to było po upadku muru berlińskiego! Nigdy tak naprawdę nie obchodziło mnie, co ludzie o mnie myślą i nie interesuje mnie schlebianie tłumom. Widzę rzeczy trochę inaczej niż większość ludzi. 

Dowcip, który słyszałem kilka razy o robieniu interesów w Tajlandii, brzmi mniej więcej tak. „Jak kończysz z milionowym biznesem w Tajlandii?” Zacznij od 2 milionów dolarów i zejdź w dół!

Ale poważnie, rozpoczęcie działalności w startupie i osiągnięcie pewnego stopnia sukcesu jest wystarczająco trudne. Ta walka jest jeszcze trudniejsza w krajach takich jak Tajlandia. Gdybym wiedział, jakie jest środowisko biznesowe i przepisy rządowe, zanim założyłem firmę w Tajlandii, nigdy bym tego nie zrobił. Czy inaczej byłoby w Malezji czy w Wietnamie? Nie mogę powiedzieć i nie ma sensu spekulować na ten temat. 

Ostatnie 6 lat to prawdziwa walka, na przykład w 2018 roku straciliśmy naszego największego klienta – grubo ponad 80% naszych przychodów. Musieliśmy wypuścić większość pracowników. 

P: Jak skontaktować się z Twoją firmą, jeśli ktoś jest zainteresowany Twoją firmą?

Zajmujemy się głównie sprzedażą Business to Business. Osoby zainteresowane korzystaniem z naszych produktów lub zostać partnerami i agentami mogą skontaktować się z nami za pośrednictwem naszej strony internetowej www.drvr.co – są numery i adresy e-mail w języku angielskim i tajskim. 

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/