Lokale nocne na lotnisku U-Tapao otrzymują zielone światło i mogą działać 24 godziny na dobę, Pattaya nie jest wliczona w cenę

Krajowy —

Rząd Tajlandii wyjaśnił, że niedawne zezwolenie wydane obiektom rozrywkowym na całodobową działalność w ramach projektu U-Tapao International Airport & Eastern Airport City Project nie obejmuje pobliskich obszarów, takich jak Pattaya i Rayong.

Zastępca rzecznika rządu Traisuree Taisaranakul wyjaśniła tę sytuację w niedzielę 27 sierpnia, podkreślając, że niedawny komunikat MSW opublikowany w Royal Gazette dotyczył wyłącznie określonych lokalizacji na terenie kompleksu lotniska U-Tapao.

Pani Traisuree podkreśliła, że ​​wydłużone godziny pracy miały zastosowanie wyłącznie w granicach lotniska U-Tapao i terenu Eastern Airport City. Wyjaśniła dalej, że placówki poza tymi obszarami, np. w Pattaya i Rayong, będą w dalszym ciągu działać zgodnie z obowiązującymi przepisami w normalnych godzinach pracy, z godziną zamknięcia wyznaczoną na północ lub na 2 w nocy.

Projekt Eastern Airport City obejmuje 6,500 gruntów na terenie lotniska U-Tapao. Decyzja o zezwoleniu na całodobowe operacje miała na celu uwzględnienie działalności lotniczej prowadzonej w sposób ciągły, głównie w celu umożliwienia pasażerom pomiędzy lotami wypicia drinka w poczekalniach i barach na lotniskach. Podobna zasada obowiązuje w przypadku lotniska Suvarnabhumi w rejonie Bangkoku.

Projekt stanowi część inicjatywy mającej na celu modernizację lotniska U-Tapao, dzięki czemu stanie się ono trzecim co do wielkości międzynarodowym komercyjnym portem lotniczym w kraju, obok lotnisk Don Mueang i Suvarnabhumi.

Planując budowę szybkiej kolei łączącej trzy lotniska, Tajlandia zamierza łącznie obsłużyć do 200 milionów pasażerów lotniczych rocznie. To ambitne przedsięwzięcie ma na celu wzmocnienie statusu wschodniego korytarza gospodarczego jako punktu centralnego dla docelowych branż i przedsiębiorstw.

Projekt międzynarodowego lotniska U-Tapao i miasta Eastern Airport City obejmuje terminale pasażerskie, centrum handlu i transportu lądowego, centrum konserwacji i remontów samolotów, strefę wolnego handlu, kompleks cargo oraz centrum szkolenia lotniczego. Kompleksowy zakres projektu jest zgodny z wizją Tajlandii dotyczącą poprawy infrastruktury lotniczej i perspektyw gospodarczych w regionie.

Tymczasem to najnowsze osiągnięcie wywołuje w Pattaya debatę na temat tego, czy obiekty rozrywkowe w mieście powinny mieć możliwość całodobowego funkcjonowania, aby wspierać turystykę.

Ci, którzy się z tym nie zgadzają, wskazują, że złagodzenie godzin pracy doprowadzi jedynie do większej liczby problemów, takich jak wypadki drogowe, przemoc i zanieczyszczenie hałasem.

Z drugiej strony zwolennicy tego rozwiązania argumentują, że znacząco pobudzi ono lokalną gospodarkę. Uważają też, że miasto przyzwyczaiło się już do nocnych hulanek i że problemy, na które wskazuje opozycja, są do rozwiązania. Twierdzą również, że zwłaszcza zagraniczni turyści nie są przyzwyczajeni do powrotu do domu o północy, a regularne wczesne przestoje i naloty szkodzą wizerunkowi tętniącego życiem turystycznego miasta.

Miasto Pattaya Poramese Ngampiches stwierdziło już wcześniej, że miasto będzie musiało dokładnie rozważyć zalety i wady legalnego zezwolenia na działalność obiektów o dowolnej porze, a jeśli tak się stanie, będzie wymagało ostrożnych ograniczeń dotyczących zagospodarowania przestrzennego i rozważenia wszelkich propozycji.

Zapisz się!
Celuj w Tanakorna
Lokalny tłumacz wiadomości w The Pattaya News. Aim to dwudziestoczterolatek mieszkający obecnie w Bangkoku. Interesuje się tłumaczeniami na język angielski, opowiadaniem historii i przedsiębiorczością. Wierzy, że ciężka praca jest nieodzownym składnikiem każdego sukcesu na tym świecie.