Ministerstwo Gospodarki i Społeczeństwa Cyfrowego wzmaga wysiłki przeciwko oszustwom związanym z call center w obliczu rosnącej liczby raportów o tego typu działaniach.
Minister gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego Prasert Jantararuangtong ogłosił niedawno wzmożenie wysiłków rządu na rzecz zwalczania rosnącego problemu oszustw związanych z call center w Tajlandii.
Ministerstwo utworzyło już centrum zapobiegania przestępczości technologicznej, ale planuje utworzenie wyspecjalizowanej grupy zadaniowej zajmującej się przestępczością internetową.
We współpracy z bankami, instytucjami finansowymi i innymi właściwymi agencjami ministerstwo będzie również koordynować działania z władzami zagranicznymi, ponieważ wiele centrów telefonicznych zajmujących się oszustwami działa w krajach sąsiednich. Mogą również wkrótce nastąpić zmiany prawne w przepisach dotyczących oszustw.
Działania te mają zostać podjęte niezwłocznie po ogłoszeniu polityki rządu.
Artykuł ten pierwotnie ukazał się w Dziale PR Rządu Tajlandii.