Krajowy-
1 lutego 2024 r. premier Tajlandii Srettha Thavisin publicznie promował tajskie usługi turystyczne i lokalne produkty za pośrednictwem transmisji na żywo na platformie Ctrip.
Ctrip to największe w Chinach internetowe biuro podróży, które świadczy usługi takie jak rezerwacja lotów krajowych i międzynarodowych, hoteli oraz wycieczek zorganizowanych, zauważa TPN.
Srettha zaprosiła chińskich turystów do odwiedzenia Tajlandii i poznania jej, podkreślając przemianę Tajlandii w wiodącą destynację turystyczną. Rząd Tajlandii zobowiązał się do wzmocnienia środków bezpieczeństwa zagranicznych turystów we wszystkich aspektach, powiedział Srettha.
Podczas tej okazji, rządy Tajlandii i Chin podpisały dwustronne porozumienie w sprawie wzajemnego trwałego zniesienia wiz dla turystów z Tajlandii i Chin, obowiązujące od 1 marca 2024 r., którego celem jest zwiększenie liczby podróży Chińczyków odwiedzających Tajlandię.
Rząd potwierdził swoje zaangażowanie w turystykę wysokiej jakości, przywracając zaufanie do podróżowania po kraju i podnosząc standardy bezpieczeństwa we wszystkich aspektach, zauważył Srettha.
W wyniku ogłoszenia stałej polityki bezpłatnych wiz, zbiegającej się z chińskim Nowym Rokiem i festiwalach Songkran, Chińczycy zareagowali znacząco pozytywnie. Według tajskich mediów ogólnokrajowych w ciągu godziny nastąpił znaczny wzrost, o ponad 90%, liczby wyszukiwań podróży do Tajlandii na platformie Ctrip.