Kącik prawniczy: Jak rozpatrzyć skargi dotyczące hałasu w Tajlandii?

Złożenie skargi na hałas w Tajlandii i zrozumienie kar prawnych za zanieczyszczenie hałasem może być złożonym procesem. Oto krótki przewodnik, który pomoże Ci poruszać się po procedurze:

Jak złożyć skargę dotyczącą hałasu w Tajlandii:

1. Komunikacja bezpośrednia: Na początek spróbuj rozwiązać problem, grzecznie prosząc źródło hałasu o zmniejszenie głośności. Ten krok jest często ignorowany i może mieć kluczowe znaczenie dla uniknięcia dalszej eskalacji sytuacji w przypadku korzystania z różnych agencji rządowych i pomocy prawnej. Jeśli to możliwe, rozważ skorzystanie z pomocy zewnętrznego mediatora, który pomoże obu stronom i rozładować wszelkie napięcia.

Jeśli jedna strona jest Tajką, a druga obcokrajowcem, zdecydowanie zaleca się skorzystanie z tajskiego mediatora/tłumacza, zwłaszcza osoby o pozytywnej reputacji w lokalnej społeczności i wpływowym głosie. Bądź przygotowany na osiągnięcie kompromisu i przedstawienie różnych rozwiązań, a nie tylko narzekanie na hałas. Jeśli mieszkasz w mieszkaniu, rozważ zaangażowanie biura prawnego w charakterze mediatora, jeśli wyrazi ono chęć pomocy.

2. Dokumentuj hałas: Prowadź rejestr zdarzeń związanych z hałasem, zapisując daty, godziny i charakter zakłóceń. Zastanów się, czy sąsiadom również nie przeszkadza hałas, i poproś ich o udokumentowanie i zarejestrowanie problemu.

3. Poznaj prawo: Zapoznaj się z lokalnymi przepisami dotyczącymi hałasu. Ogólnie rzecz biorąc, hałas przed północą jest tolerowany, a pomoc policji jest bardziej prawdopodobna po 2 lub 3 w nocy. Należy pamiętać, że w strefach rozrywkowych, takich jak Central Pattaya, gdzie kluby nocne mogą być legalnie otwarte do 4:XNUMX rano, dopuszczalny poziom hałasu jest znacznie wyższy niż w dzielnicy mieszkalnej we wschodniej części Pattaya.

4. Zgłoś formalnie: Jeżeli bezpośrednia komunikacja nie powiedzie się, możesz złożyć skargę za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej biura Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem www.ombudsman.go.thlub skorzystaj z programu składania skarg zainstalowanego w Centrum Edukacji ICT w Twojej społeczności, jeśli ma to zastosowanie.

Centrum nauczania ICT w Tajlandii to centrum zaprojektowane w celu niwelowania nierówności poprzez zapewnienie dostępu do technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Centra te są tworzone przez Ministerstwo Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa i mają na celu wyposażenie ogółu społeczeństwa i młodzieży w umiejętności i wiedzę w zakresie ICT. Zwiększają dostępność edukacji i wspierają życie społeczne, oferując dostęp do komputerów i Internetu.

Centra nauczania ICT są dogodnie zlokalizowane w miejscach takich jak świątynie, meczety, domy kultury, spółdzielnie, lokalne organizacje administracyjne, szkoły, biblioteki i obozy wojskowe, dzięki czemu są łatwo dostępne dla większości społeczności. Służą jako kluczowe mechanizmy w działaniach lokalnych, zasilane przez wolontariuszy i zostały docenione zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym za swój wkład w poprawę życia ludzi i łączność ze społecznością globalną. Jak już wspomniano, zazwyczaj posiadają one centra skarg i zapewniają pomoc społeczną w takich sprawach, jak skargi na hałas. Do tej opcji prawie na pewno potrzebny będzie osoba mówiąca w języku tajskim i mówiąca po tajsku.

W zależności od obszaru można również rozważyć złożenie formalnej skargi w Urzędzie Miasta, szczególnie jeśli skarga dotyczy firmy. Twój sukces tutaj może być bardzo różny i często będą pytać, jakie kroki podjąłeś przed wizytą u nich, aby rozwiązać problem. W przypadku tej opcji sugeruje się również obywatela Tajlandii.

5. Posterunek policji: Alternatywnie możesz złożyć skargę na najbliższym komisariacie policji lub zadzwonić na numer inny niż alarmowy. Należy pamiętać, że zwłaszcza w Pattaya skargi dotyczące hałasu zwykle podlegają jurysdykcji gminy (Tessagit), a nie zwykłej policji. Pomocna może okazać się także policja turystyczna. Nie gwarantuje to jednak, że policja to zrobi i zamiast tego może skierować Cię do innej organizacji opartej na skargach, takiej jak te wymienione powyżej.

Kary prawne za zanieczyszczenie hałasem w Tajlandii

– Ogólne normy poziomu hałasu: Maksymalny poziom dźwięku na granicy lub elewacji nie powinien przekraczać 115 dB(A), a średni poziom dźwięku w ciągu 24 godzin nie powinien przekraczać 70 dB(A). (Może się to różnić w przypadku legalnych stref rozrywki lub licencjonowanych wydarzeń.)

– Norma poziomu hałasu uciążliwego: Poziom hałasu wytwarzanego przez obiekt nie może być o więcej niż 10 dB(A) wyższy od poziomu tła, gdy obiekt nie działa.

– Kary: Naruszenie przepisów dotyczących hałasu może skutkować karą grzywny w wysokości do 10,000 90 bahtów i/lub miesięcznym więzieniem. W przypadku firm hałas powodowany przez codzienną lub regularną działalność powinien być niższy niż XNUMX decybeli, chociaż mogą istnieć wyjątki w dzielnicach legalnej rozrywki, takich jak Central Pattaya lub licencjonowane wydarzenia.

Należy pamiętać, że ten przewodnik zawiera ogólny przegląd, a rzeczywisty proces i kary mogą się różnić w zależności od konkretnych okoliczności i lokalnych przepisów. Aby uzyskać szczegółowe wskazówki dostosowane do Twojej sytuacji, zaleca się skonsultowanie się z prawnikiem w Tajlandii.

Pattaya News na ogół nie angażuje się w kwestie związane ze skargami dotyczącymi hałasu z różnych powodów prawnych, jeśli jednak powyższe opcje nie rozwiążą problemu, istnieje jeszcze jedna opcja, jak pokazano poniżej.

Rozważ skontaktowanie się z nami Prawnicy Issan, dane kontaktowe poniżej, aby uzyskać pomoc w rozwiązaniu wszelkich problemów lub pytań dotyczących kwestii prawnych, w tym problemów związanych ze sprawami karnymi. Jeśli wyczerpałeś wszystkie inne możliwości złożenia skargi na hałas, w ekstremalnych okolicznościach możesz rozważyć skontaktowanie się z prawnikiem.

Prawnicy Izaan specjalizuje się w świadczeniu usług prawnych dla emigrantów i obcokrajowców w Tajlandii.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Prawnicy Issan tutaj.

-
*Zastrzeżenie: ten artykuł zawiera informacje ogólne i nie stanowi porady prawnej. Aby uzyskać spersonalizowane wskazówki, skonsultuj się z wykwalifikowanym prawnikiem.*

Reklama sponsorowana.

Zapisz się!
Adam Judd
Pan Adam Judd jest współwłaścicielem TPN Media od grudnia 2017 roku. Pochodzi z Waszyngtonu w Ameryce, ale mieszkał także w Dallas, Sarasocie i Portsmouth. Ma doświadczenie w sprzedaży detalicznej, HR i zarządzaniu operacjami. Od wielu lat pisze o wiadomościach i Tajlandii. Mieszka w Pattaya od ponad dziewięciu lat jako pełnoetatowy mieszkaniec, jest dobrze znany lokalnie i regularnie odwiedza ten kraj od ponad dekady. Jego pełne dane kontaktowe, w tym dane kontaktowe biura, można znaleźć na naszej stronie Kontakt poniżej. Historie prosimy o e-mail Editor@ThePattayanews.com O nas: https://thepattayanews.com/about-us/ Skontaktuj się z nami: https://thepattayanews.com/contact-us/